Az autógyártók nem adták fel
A Genfi Autószalon lefújása azért is nagy szívfájdalom, mert ez a legnagyobb látogató számú autós rendezvény Európában. A legtöbb márka azonban a hivatalos fizikai megnyitó elmaradásának dacára kitartott a meghirdetett premiernap mellett. Hétfőn még az Év Autója eseményt is megtartották közönség és újságírók részvétele nélkül, online közvetítéssel. Az első díjat a Peugeot 208 nyerte, az eseményről és többi díjazottról itt olvashattok.
Az autószalonok lényege éppen az, hogy az újságírók és a közönség testközelből láthassa a márkák újdonságait, helyben beszélgethessen a szakemberekkel, tervezőkkel és olyan formai megoldásokat vagy részleteket figyelhessen meg, amelyeket egy fénykép vagy videó által nem tud. Így most nekünk, miután a hotelt visszamondtuk, a repjegyet töröltük, vártuk az autómárkák online prezentációit és a hivatalos fotók megjelenését. Természetesen rögtön akadt jó pár kedvencünk és így még jobban fáj, hogy ezeket a gyönyörű kocsikat egyenlőre csak virtuálisan csodálhatjuk meg.
TOP 5 újdonság a Genfi Autószalon 2020-on
1. Renault Morphoz, az alakváltó tanulmányautó
Az idei virtuális autókiállítás egyik, ha nem a legjobban sikerült tanulmánya a Renault Morphoz. Az autó különlegessége, hogy lényegében teleszkóposan 40 centivel nyújtható vagy rövidíthető meg, attól függően, hogy a nagy, vagy a kisebb belső tér fontosabb az utasok számára. Az ötlet megvalósítását a cég új villanyautó-padlólemeze teszi lehetővé. A rövidebb City módban 4,4 méter hosszú. Ilyenkor 40 kWh-s akkumulátorral és 400 km-es elméletbeli hatótávval alkalmas a mindennapos használatra. Az egymással szemben nyíló ajtókkal nagyon kényelmes lehet a beszállás a futurisztikus enteriőrbe.
Hosszabb utazáshoz megnövelhető a hossza, és ezzel a belső tér helykínálata is. A belső tér első ránézésre egy tipikus önvezető enteriőr a fotelszerű üléseivel, viszont tökéletesen tud alkalmazkodni az autó méretbeli változásához. Az ülések vertikálisan fordulnak, hogy az utasok egymással szemben tudjanak ülni, amikor az autót átkapcsolják a 3-as szintű önvezető funkcióra. A középkonzol kijelzőjén játszani és zenéket is lehet válogatni.
2. A szexi Alfa Romeo Giulia GTA
Az Alfa Romeo egy igazi versenygéppel tért vissza, ami ízig-vérig egy dög. Mindig öröm látni, ha egy nagy versenymúlttal rendelkező cég visszanyúl a gyökereihez és egy igazi versenyautóval örvendeztet meg minket. Most az Alfa Rómeónak ez nagyon sikerült!
Az ikonikus GTA most a Giulia GTA és GTAm stílusában hozta ezt vissza nekünk, amiért nagyon hálásak vagyunk. A GTA jelentése amúgy Gran Turismo Alleggerita, ami könnyű túraautót jelent. A modell GTA egy igazi legenda, amit éppen a Giulia legelső generációján hívtak életre 1956-ban.
Az új modell 540 lóerős lett, miközben a tömege 100 kilóval csökkent. Az autó formai megoldásai nagyon szexire sikerültek és inkább hasonlítanak egy versenyautóéhoz, mint egy átlagos utcai kocsiéhoz. Az autó eleje karbonszálas légbeömlőkkel és diffúzorral gazdagodott, amit a F1-es Alfa Romeo csapat mérnökei fejlesztettek. Az autó háta is gyönyörűen megformált a középen kivezetett kipufogóval és a légterelő szárnnyal.
A belső teret szintén szénszálas anyagokkal alakították ki és alkantara textillel vonták be, ami egy versenyautó belsejének elmaradhatatlan kiegészítője. Ebben a versenyautóban szívesen lefutnánk pár utcai kört. Ráadásul az Alfa nem állt meg itt és tényleg bevállaltak egy majdnem komplett versenyautót a gyári versenycsapatukkal karöltve. A GTAm üléseit például kiszedték, hogy bukókeretet rakjanak bele, így is csökkentve a felesleges súlyt.
A cikk a következő oldalon folytatódik.