Elindult az új, nyári forgalmi rend Budapesten
A tizenöt mintaprojekt közül 2020. augusztus 1-jével nyolc fővárosi helyszínen már meg is történt az új forgalmi rend bevezetése:
- Közösségi tér jött létre az Andrássy út szervizútjain a Rózsa utca és a Vörösmarty utca között, ezen a szakaszon október közepéig nem lehet gépjárművel közlekedni és parkolni. (Részletek itt.)
- Idén nyáron minden hétvégére visszaadják a Pesti alsó rakpartot a gyalogosoknak és a kerékpárral közlekedőknek. (Részletek itt.)
- Kísérleti jelleggel 50 km/h-ra csökkentik a megengedett sebesség határát a IX. kerületben az Üllői úton a Könyves Kálmán körút és a Határ út közötti, sűrűn lakott szakaszon. (Részletek itt.)
- A Vörösvári út és a Szentendrei út sűrűn lakott szakaszán, ahol eddig 60 km/h óra volt a megengedett sebesség, ezt most 50 km/h-ra csökkentik. (Részletek itt.)
- A Belső-Ferencváros egy része nyári hétvégéken forgalomcsillapított övezetté válik, emellett a Bakáts téren és a közeli utcákban a forgalomcsillapítást segítő ideiglenes forgalmi rendet vezettek be. (Részletek itt.)
- Lipótváros évek óta küzd az átmenőforgalom csökkentéséért, ezért több gyalogosbarát tér- és utcafelújítás történt, és a forgalmi rend is úgy változott, hogy a városrészt ma már sokkal kevésbé uralják az autók. (Részletek itt.)
- Az Andrássy út–Nagykörút–Rákóczi út–Károly körút közötti terület utcáit nagyrészt elfoglalják az autók. Belső-Erzsébetvárosban ideiglenes forgalmi renddel szeretnék kiszorítani az átmenő autóforgalmat. (Részletek itt.)
- Szintúgy az átmenőforgalom csökkentése a célja a Budafoki út elején bevezetett új forgalmi rendnek. (Részletek itt.)
Forgalomcsillapítás: A közlekedő közönség véleménye is fontos
A mintaprojektek területén forgalmi irányok, sebességhatárok, utcahasználati szabályok változnak a kisebb forgalommal bíró nyári próbaüzem idején. A Fővárosi Önkormányzat a kozossegitervezes.budapest.hu oldalon várja minden fővárosi véleményét a bevezetett változásokról: vajon sikerült-e élhetőbbé, biztonságosabbá tenni egy-egy fővárosi területet? A nyári tesztüzem során szerzett tapasztalatok és beérkező vélemények, észrevételek alapján a BKK 2020 végéig dolgozza ki azt a közlekedésfejlesztési akciótervet, amelynek konkrét intézkedései 2021-ben, ütemezetten lesznek majd bevezethetők.
Forrás: Budapesti Közlekedési Központ