tisztán elektromos
A Citroën ë-C4 a többi elektromos autóhoz hasonlóan nehezen bírja a hideget

Városi talajra tervezett fogyasztás

Az autó nehezen bírja a hideget, de ezzel valószínűleg nincs egyedül az elektromos palettán. Egy igen didergős reggelen, melyen 2 °C értéket mutatott a hőmérő, csutkára feltöltve ültem be a Citroën ë-C4-be. Ez egészen pontosan 302 km volt, az autó katalógus szerinti hatótávja 357 km. Közel egy kilométer megtétele után már tíz kilométerrel kevesebb töltöttséget jelzett a műszerfal, annak ellenére, hogy rögtön Eco módba váltottam. Enélkül az autó alapbeállításban Normál módban suhan, a megtehető táv mértéke pedig folyamatosan és vészesen csökken.

Citroën ë-C4
Az autó 9,7 másodperc alatt éri el a 100 kmh sebességet

A Sport fokozat így csak azon bátraknak ajánlott, akik gyors matek után tudják, mindenképp eljutnak egy töltőállomásig vagy egy egyszerű, mégis kincset érő áramforrásig. Bár mindenképpen érdemes legalább egyszer kipróbálni, hogy érezzük, mennyi erő rejlik a villanymotorban. Az elektromos Citroën-be egyébként 136 lóerő szorult és 9,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet.

Citroën ë-C4
Eco módban az autó figyelmeztet a korlátozott teljesítményre és hőkomfortra

A hideg reggelen újabb egy kilométer után, melyben volt egy autópályára felhajtás és ezzel együtt jelentős gyorsítás is, ismét elszállt egy újabb tízes, majd azt vettem észre, hogy a néhány kilométerrel arrébb lévő benzinkútnál már több mint ötven kilométerrel kevesebb áram van az autóban.

Hogy ne érjen meglepetés, valamint, hogy lehetőségem legyen visszafelé is megtenni ezt az utat, az Eco mód mellett, melyben az autó amúgy figyelmeztet a korlátozott teljesítményre és hőkomfortra, laikus fejjel letekertem a fűtést és mérsékeltem az extra energiahasználatot.

ë-C4
A Citroën ajánlása szerint érdemes B módban használni az autót

Mire elértem úti célomat nem egész harminc kilométer után, az autó felhasználta kurázsijának szinte felét. E rövid út során ugyanis több mint 140 kilométerrel csökkent a megtehető táv mértéke. Egy feltöltött, alig több mint 300 kilométer megtételére alkalmas elektromos autó esetében, ez a szám igen ijesztő.

Hogyan lehet növelni a hatótávot?

A márka ajánlása szerint érdemes B módba tenni az autót, így ugyanis lassítás és fékezés során folyamatosan tölt vissza az akkumulátor. A fogyasztást emellett nagyban befolyásolja a sebesség és a vezetési stílus, a külső, valamint belső hőmérséklet, de ugyanannyira az autó terheltsége is. Témába vág: Citroën a filmekben: újra sztárszerepben a francia autó

Citroën ë-C4 Feel Plus alapadatok

  • Akkumulátor mérete: 45 kWh (bruttó 50 kWh)
  • Max. teljesítmény: 136 LE
  • Max. forgatónyomaték (elektromos): 260 Nm
  • Elektromos hatótáv (WLTP): 357 km
  • DC töltéserő: 100kW
  • Max. sebesség: 150 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 sec
  • Fogyasztás: 12,2-22,6 kWh/100 km
  • Hosszúság: 4360 mm
  • Szélesség: 1800 mm
  • Magasság: 1525 mm
  • Csomagtér: 380 liter
  • Listaár: 14 230 000 Ft
1
2
3