elektromos autó
Az új Citroën ë-C4-ben a kormány akár egy ujjal tekerhető

Meglepően tágas beltér

Annak ellenére, hogy az új Citroën ë-C4 egy CO2-kibocsátásmentes és nem mellesleg hang nélküli városi cirkáló, igen tágas belső jellemzi, melyet sok extrával és megannyi pakolásra alkalmas hellyel láttak el. Süppedős ülések, megfelelő magasságú kartámasz és egyetlen ujjal tekerhető kormánykerék biztosítja, hogy ne uralkodjon el rajtunk a görcsös vezetés. Témába vág: A Citroën C4 is közöttük van! Női autók 2021: tíz modell, amelyek az év nagy slágerei lehetnek

Citroën ë-C4
Kész polcrendszer áll rendelkezésünkre

A műszaki kézikönyvet, valamint a legfontosabb iratokat mély kesztyűtartó nyeli el, felette pedig tablettartó bukkan elő gombnyomásra. Azonban ehhez már a vásárláskor tudnunk kell, melyik elektronikai márkához leszünk hűek a jövőben, ugyanis a tárolóba tablettartó tokot is kérhetünk.

Citroën ë-C4
A vezeték nélküli töltő megment a váratlan helyzetektől

Ha csak elszaladunk valahova, a kulcsot, a pénztárcát és az iratainkat a váltó mögötti mély polcra dobhatjuk, míg közben telefonunkat a felette megbújó vezeték nélküli töltőfelületen juttathatjuk plusz lökethez. Emellett az első és a hátsó üléssor számára is két-két USB csatlakozó biztosítja az adatátvitelt, valamint a töltést.

Citroën
10 colos képernyő van az ë-C4-ben, ülésfűtés viszont nincs

A középkategóriás Feel Plusz felszereltség olyan extrákkal bír, melyek rohanó napjaink során, váratlan helyzetekben számíthatnak igazán. Bár pont olyan alapok is hiányoznak belőle, amiket egy kényelmes sofőr elsőként kapcsolna be. Hideg napokon (kvázi 10 fok alatt) az indítógomb után nálam az ülésfűtés következik. Bár gyorsan felismertem, hogy az ë-C4 ebben a játékban nem lesz társam, azért minden egyes út során újból ellenőriztem a gombokat, hátha. Vigaszdíjként a kormányfűtés melegébe rohantam. Az ülésfűtés ez esetben olyan kényelmi extra, amit nem tartalmaz az alapcsomag. Plusz 110 000 forintért azonban beszereltethető. Sőt, a két legmagasabb Shine és Shine Plusz felszereltség még masszásfunkciót is tartalmaz, csupán ötvenezret kell ráverni az ülésfűtésre pluszban.

ë-C4
A Citroën biztonságossá teszi a sofőr számára a vezetést

Biztonságos vezetés

A Citroën az ë-C4 esetében is több fronton gondolt arra, hogy megkönnyítse a sofőr dolgát, akinek egy feladata van: a vezetés minden pillanatában az útra figyelni.

Citroën ë-C4
A plexi csak vezetés közben bukkan elő

A kormánykerék mögé, a szélvédőre kivetített hologram helyett a Citroën ë-C4-ben egy, a bekapcsolás során előbukkanó, majd a villanymotor leállításával eltűnő plexiüveg (HUD) biztosítja, hogy még a sebesség ellenőrzéséhez se kelljen néhány fokkal lejjebb pillantani. Bár ezen kívül nem sokat, csupán bekapcsolt állapotban a tempomatot, valamint a szintén életre keltett vezetői asszisztenst láthatjuk itt. Ugyanígy a kormány mögötti műszerfalon sem túlzó a megjelenő adatmennyiség, a duplikált sebesség mellett az akkumulátor töltöttségét követhetjük nyomon rajta.

ë-C4
Az új, elektromos Citroën-ben biztonságosan pillanthatunk le a telefonra

Ha a jármű navigációs rendszere helyett az okostelefonos applikáció mellett tennénk le a voksunkat, nem lesz gondunk az eldőlő, leeső, vagy egy teljes kezet lefoglaló telefonnal. A váltó elé helyezett telefontartó ugyanis megfelelő szögbe állítva biztosítja, hogy tényleg csak egy pillanatra kelljen levenni szemünket az útról.

elektromos Citroën
A C4-esek ikonikus dijázneleme megtöri a látóteret

Nagy forgalomban araszolgatva vagy tolatás során viszont azt vehetjük észre, hogy valami zavarja a látóterünket. Ez pedig a kocsi hátulján, egészen pontosan a hátsó szélvédőn elhelyezett fekete spoiler. Bár a dizájnelem és az azt keretező lámpák tökéletes összhangot létesítenek, valamint egyedi látványt kölcsönöznek az autónak, az első néhány vezetési élmény során valahogy mégis szúrják a sofőr szemét.

1
2
3