Négy hónapon át izgatottan várta a motorsport világa, vajon sikerül-e Stephan Papadakisnak megháromszoroznia a Toyota GR Supra gyári motorjának teljesítményét. Aztán amikor elkészült, jött a következő kérdés: milyen autóba fogják beépíteni? Most erre is választ kaptunk. Elkészült az 1000 lóerős drift-Supra, be is mutatjuk nektek!
Elemeire szedett Toyota GR Supra: mi lesz ebből?
Amikor a Toyota tavaly bemutatta a vadonatúj GR Supra kupét, sokakban merült fel a kérdés: vajon az ötödik generációs Supra háromliteres, soros hathengeres motorja ugyanolyan készségesen veti majd alá magát a teljesítménynövelő beavatkozásoknak, mint az elődmodell legendásan jól tuningolható, rendkívül tartós 2JZ-GTE blokkja? Az észak-amerikai Papadakis Racing versenyistálló alapítója és vezetője, Stephan Papadakis nem sokat dilemmázott. Inkább vásárolt egyet a 340 lóerős sportautóból, elemeire szedte a motorját, és nekilátott kitalálni, hogyan tudná négy számjegyűvé emelni a teljesítményét.
2019 augusztusától az év végéig tartott az alaposan dokumentált építés. Ennek során vadonatúj injektorokat, 3D nyomtatóval kialakított, alumínium szívócsövet, víz- helyett léghűtéses intercoolert, nagyobb Borg Warner turbófeltöltőt kapott az erőforrás. A gyári 11,0:1 sűrítési arányt nem módosították, de teljesen új motorvezérlő szoftvert írtak. Ehhez saját kábelköteget is terveztek. A dugattyúkat és a hajtókarokat egyedi tervezésű, kovácsolt darabokra cserélték. Előbbiek alumíniumból, utóbbiak acélból készültek. Felmerült, hogy új főtengelyt készítenek, amivel akár a lökettérfogatot is növelni tudják. Végül idő hiányában ezt az ötletet elvetették (pontosabban egy későbbi fejlesztési fázisra tették félre, ami egyszerre ígéretes és félelmetes gondolat). A tuningprogramot szabadabb gázáramlást biztosító leömlő és kipufogó tette teljessé.
A cikk a következő oldalon folytatódik.