Még pont az utolsó napsütéses, meleg őszi napokon tesztelhettük a Kia XCeed X-GT-line felszereltségű levelibékazöld modelljét 1.5 T-GDI motorral, 160 LE teljesítménnyel. A sportos és stílusos crossover mind dizájnban, mind vezetési élményben simán befér kategóriája élvonalába. Azonnal sikerült tökéletesen összecsiszolódnunk. Annyira, hogy a végén teljesen úgy éreztem, a saját autómban ülök.
A Kia XCeed legutóbbi frissítése 2022 júliusában történt. Ekkor a modell egy ciklus közepi ráncfelvarráson esett át, amely során új motorokat, frissített formatervet és egy új, GT-line (jelenleg X-GT-line) csúcsfelszereltséget kapott. 4,395 mm-es hosszával az Kia XCeed 85 mm-rel hosszabb a Ceed ötajtós kivitelénél és 120 mm-rel rövidebb, mint a Sportage. Teljes magassága 1,495 mm, ezzel, 48 mm-rel magasodik az alap Ceed fölé, de 155 mm-rel alacsonyabb a Sportage-nél, így súlypontja is lejjebb van.
Egyedi színek, ahogy azt a Kia-tól megszokhattuk
Alapvetően a Kia színválasztéka számomra nagyon szimpatikus és látható, hogy egyáltalán nem átlagos. Próbálnak eltérni az árnyalatokkal a többi gyártótól és sikerül is olyan színkódokat találniuk, amellyel valóban felkeltik a vásárlók érdeklődését. Ne legyen túl feltűnő, de legyen picit az átlagtól eltérő. A többség valami ilyesmire vágyik. A tesztelt modell Celadon Spirit Green színben pompázott, ami a valóságban engem a levelibékák egyedi zöld színére emlékeztetett és annak ellenére, hogy nem vagyok annyira zöld szín párti, nagyon bejött. Abszolút jól passzolt az autó fekete és króm elemeihez, a 3 szín nagyon jó összhangban emeli ki az autó erősségeit. Az X-GT-line első lökhárítója a hűtőrács körül futó krómcsíkkal ad némi vadságot az XCeed-nek, amit tovább fokoznak a nagyra méretezett, szintén króm légbeömlők. Kialakításukat úgy oldották meg a tervezők, hogy az első ködfényeket a fényszórók házába integrálták így maradt hely a nagyméretű és nagy áteresztő képességű légbeömlőknek kialakítására. Ezek nem csak jól néznek ki, hanem a levegőáramlatokat az első kerekek körül elterelve hatásosan csökkentik a légellenállást és vele a fogyasztást is.
A XCeed LED-es első fényszórói három részre osztottak, ami modern és stílusos megjelenést kölcsönöz az autónak. A hátsó lámpák is a legutolsó frissítéskor kaptak új, összetett LED-es belső struktúrát, szintén a sportosabb benyomás kialakítását célozva. Az autó hátsó lökhárítójának diffúzora és fényes fekete betétje is ekkor újult meg. A sötét szaténkróm részletek és az X-GT-line-hoz járó 18″-os könnyűfém keréktárcsák eszméletlenül jól passzolnak az autóhoz, vonzotta is a szemeket ebben a kivitelben a zöld XCeed. A kerékjárati ívek, a karosszéria oldalának műanyagburkolata, valamint a tetőlécek erőteljes megjelenést adnak az autónak. Az autó egésze sugall valamiféle dinamizmust, vidámságot, modernséget. Jó beleülni és tényleg minden nap alig vártam, hogy mehessek vele valamerre.
Prémium hatást keltő, vezetőbarát beltér
Az autó belső tere a bőr csomagnak köszönhetően prémium hatást kelt, amit tovább fokoznak a sportos ülések és az egyedi X-GT-line díszítések és a matt króm részletek. A váltókar körüli fényes fekete felület és a belső visszapillantó finom kerete pedig egyszerre funkcionális és látványos elem. A kormány alul lapított D-vonal-ra hajaz, a tetőkárpit fekete, a váltógomb huzata perforált bőr, és az ülések is speciális kialakításúak. A sportos kivitelű ülések esetében sok gyártó beleesik abba a hibába, hogy bár dizájnban jól sikerülnek, hosszútávon kényelmetlenek. A Kia-nak ezt most sikerült úgy abszolválnia, hogy hosszabb utakon is komfortos az autóban ülni. Az XCeed X-GT-line emelt üléspozíciója és tágas belső tere tovább növeli a kényelmet. Belül az autó egyszerű és praktikus, de a szó legjobb értelmében. Hátul is van elég lábtér, a gyerekülések és velük együtt a gyerekek is kényelmesen elférnek. Jár az autóhoz kétzónás légkondicionáló, elektromos külső tükör fűtés, kormányfűtés, szélvédőfűtés és ülésfűtés is.
Nőként soha nem lehetünk elég hálásak az intelligens csomagtérajtónak, amit még mindig az egyik legjobb találmánynak tartok, ha az autók praktikus funkcióiról beszélünk. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók és dönthetők. A 426 literes csomagtartó ezzel egészen 1,378 literig bővíthető. A csomagtartó padlója két magasságban rögzíthető, így variálhatjuk igényeink szerint.
Fejlett 21. századi technológia vár a XCeed-ben
Az infotainment rendszer 10,25 colos képernyője elkülönül a műszerfaltól és szerencsére a középkonzol alsó részén kiemelt érintőkapcsolót kapott például a ventilátor vagy a hangerőszabályozó. AppleCarPlay és AndoridAuto könnyen csatlakoztatható, akár két eszközön is egyidőben a többszörös Bluetooth csatlakozási lehetőségnek köszönhetően. A KiaConnect App számos hasznos funkcióval segít minket, a vezeték nélküli töltésnek köszönhetően pedig nem kell attól sem tartanunk, hogy lemerül a telefonunk. Emellett USB C töltési lehetőségünk is van elől és hátul is. A JBL hangrendszer – ami X-GT-line felszereltséghez alapesetben is jár – pedig nagyon jó választás volt a Kia-tól. Az infotainment rendszert egyébként mindenféle beállítással személyre szabhatjuk. Ami még nagyon tetszett, hogy egyszerűen megjeleníthető a Google vagy Apple naptár, így biztos, hogy nem maradunk le a fontos előre feljegyzett teendőinkről.
Nem fogod kibírni a sport mód használata nélkül
A tesztmodell 1.5 literes T-GDI motorral volt felszerelve, amely 160 lóerőt biztosít, így valóban dinamikusabb vezetési élményt nyújt, emelt hasmagassága ellenére is. Ez köszönhető a futóműhangolásnak, a kompakt méretének, a kisebb tömegének és súlypontjának. Kormányzása kiemelkedően pontos, az autó sportos karaktere pedig megkívánja, hogy néha oda-oda lépjünk a gázra. A vezetésimód-választó gombnak köszönhetően ezt pedig sport módban könnyen meg is tehetjük. A különböző módokhoz különböző műszerfali kijelző dizájn is dukál, tűéles megjelenéssel és változik a gázpedál érzékenysége is. Ez az autó pedig egyenesen meg is követeli, hogy a körülmények és a lehetőségek szerint váltogassuk az eco, normál és sport módot. A felfüggesztés jól kiegyensúlyozott, ami biztosítja a kényelmes utazást. A Kia a simább futás érdekében módosította a kipufogók beállítását is. Futóműve feszes, abszolút jól vette az úthibákat.
Fejlett vezetőtámogató-rendszerek (ADAS) tömkelege segít minket vezetés közben, vagy teszi kényelmesebbé azt. Van autópályán történő vezetést támogató asszisztens, navigációalapú adaptív sebességtartó automatikával; adaptív sebességtartó automatika Stop & Go funkcióval; sávtartó; holttérfigyelő rendszer aktív fékezés funkcióval; hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztens; vezetőéberség-figyelmeztetés +; ráfutásos ütközéselkerülő; távolsági fényszóró asszisztens, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
A Kia XCeed X-GT-line teszt alatt városban 7,7 literes fogyasztást mértünk, országúton sikerült 6 liter alá is menni néha, ami kifejezetten kedvező és benne is van a gyártó által megadott intervallumokban.
Összegzés
A Kia XCeed egy valódi lifestyle coupe-crossover. Komoly autó, fiatalos stílussal és rengeteg sportos beütéssel. Az olyan 30+-os nőknek, akik belül sosem nőtték ki a lázadó énjüket, imádnak vezetni és él bennük a kalandvágy, de közben felelősségteljes nőként élik a mindennapjaikat, tökéletes választás lesz. X-Silver, X-Gold, X-Platinum, X-GT-line felszereltségi szintekkel vihető haza, különböző motorválasztékkal. A tesztpéldányunk a közel full-extrás változatot képviselte: X-GT-line felszereltség, bőr csomag, metál fényezés, panoráma napfénytető, automata váltó, 160 LE. Jelenleg a motor kínálatban a legmagasabb változat az 1,4-T-GDI, 140 LE-vel, amit kedvezményesen 12 824 000 forintért vásárolhatunk meg a tesztmodell felszereltségi szintjével, 7 év vagy 150 000 km-es garanciával.
Ezeket a cikkeket is ajánljuk:
- Hyundai Tucson alias Tücsi, a családbarát mindenes
- Szócsaták helyett hidegvér! Közlekedési etikett a karácsonyi utazásokhoz
- Karácsony plusz kilók nélkül? 5 tipp, hogy neked is sikerüljön