Részlegesen magától vezet a BMW M340i
A hajtás és a váltó mellett az infotainment-rendszer is frissült, immár gesztusvezérléssel is lehet zeneszámot váltani, vagy felhangosítani és lehalkítani az adott muzsikát. Nem kell sok idő ahhoz, hogy az ember kitapasztalja, pontosan hol kell a középkonzolon elvégezni ezeket a mozdulatokat, nekem nagyjából 3-4 percbe telt, mire ráéreztem. Azért tartom zseniális technológiának ezt a rendszert, mert egy pillanatra sem vonja el a sofőr figyelmét az útról vezetés közben. Indukciós töltővel is rendelkezett a közel 27 millió forintos tesztautó, ahová bármikor nyugodtan oda tudtam tenni pihenni a telefonomat a saját tokjában.
Mindenképp szót érdemel a csodálatos Assisted Driving funkció: a rendszert mindössze egy gomb megnyomásával máris aktiválni lehet. A kormány bal oldalán az alsó sorban a középső gombot megnyomva már részlegesen magától vezet és kanyarodik az autó, az attól jobbra található gombbal pedig, ahogyan azt írja is, váltogatni lehet a különféle módok közt. Ha a multikormány gombjai fölött sárgán villan fel a két csík, akkor az autó figyelmeztet, hogy nem teljesen önvezető technológiáról van szó és a sofőrnek fognia kell a kormányt. Ha a műszerfal és a két csík pirosra vált, akkor pedig már nagyon igényli, hogy a kormányon tartsa a kezét a vezető.
Így tökéletes, ahogy van!
Különösen magával ragadó megoldás a beépített vitalizáló és relaxáló üzemmód. Ha úgy érezzük, fáradunk és lankad a figyelmünk, állítsuk be a vitalizáló módot. Ekkor magától erősebb és hidegebb levegőt fúj a klíma, pörgős zene szól a hangszórókból és kinyílik a napfénytető. Ha pedig relaxálni szeretnénk, akkor a pihentető funkciót aktivizálva meditációs zene mellett meleg levegő áramlik be, és bezárul a napfénytető. Ráadásul a BMW saját relaxáló playlist-et állított össze, amelyet bárki elérhet a Spotify-on.
További érdekes funkció, hogy az egyébként teljesen ideális és élhető méretű csomagtartó ajtaja okosan is tud nyílni, amihez nincs szükség másra, mint egy lábra. Egy félkört lerajzolva az autó hátulja alatt pár másodperc után nyílik is az ajtó, ugyanezt a mozdulatot megismételve pedig le lehet csukni azt.
Azt gondolom, hogy aki nem engedhet meg magának egy igazi sportautót, annak a BMW M340i-nél ideálisabb döntés nem létezik. Tökéletes a mérete, abszolút uniszex, külsőre inkább férfias, de a finom, vöröses belsővel képes mindezt ellensúlyozni. Nincs szükség több erőre vagy nyomatékra, ahogyan nagyobb helykínálatra sem. Ez az autó úgy tökéletes, ahogy van!
BMW M340i xDrive (G20) alapadatok
Hengerűrtartalom: 2998 cm3
Teljesítmény: 275 kW/374 LE
Váltómű: ZF nyolcfokozatú automata
Üzemanyag: benzin
Vegyes üzemanyag-fogyasztás: 8,7 l/100 km (WLTP); 7,9 l/100 km (NEDC)
CO2-kibocsátás: 160 g/km (WLTP); 168 g/km (NEDC)
A tesztautó ára: 26 800 000 Ft (Ebben benne van a Verde Ermes fényezés (1 600 000 Ft) és a piros bőrbelső (600 000 Ft) ára.).
További információt a BMW M3-as modellekről ezen a linken találsz.