Sportos megjelenés, brutálisan gyönyörű indigókék fényezés, hatalmas csomagtér, versenyautókra emlékeztető gyorsulás – ezt tudja a negyedik generációs új Ford Focus ST-line kombi. Egy hétvégén át teszteltük, nem akartuk visszaadni. Akinek van imádja, és ezt maximálisan megértjük!
Mitől ilyen sportos az új Ford Focus kombi?
Az új Ford Focus kombi úgy ahogy van, a sportkupék világát idézi. Rendkívül dinamikus vezetési élményt nyújt, ami többek között az alacsonyabb építésnek, a nagy keréktávolságnak, valamint a nyomatékos motornak is köszönhető. Az autó magassága mindössze 1,46 méter és bár nem feltétlenül szeretjük az alacsony autókat bevalljuk, ezt imádtuk. A széles, felfelé ívelt lámpák, a hatalmas méretű hűtőrács, a három részre tagolt lökhárító szintén a sportosság jegyében készült. A ködfényszóró és a hűtőrács fekete kontúrja csak fokozza az összképet. A sötétített hátsó ablak fölötti spoiler pedig hab a tortán. A 17 colos könnyűfém tárcsákról már ne is beszéljünk. Brutális az összkép, tényleg.
Az indigókék fényezés pedig egyszerűen vonzotta a szemet, elismerő, csodálkozó, irigykedő tekintetetekből nem volt hiány a piros lámpánál. Ha szereted az olyan autót, ami után mindenki megfordul, ezzel a Focus-szal nem lőhetsz mellé. A fűthető, bőr okos kormány piros cérnavarrással csak tovább fokozza a sportkocsi érzést.
A kipróbált autóban egy 1.5 literes, 120 (88 kW) lóerős dízelmotor dolgozik. Hát mit ne mondjunk, durván gyorsult. Nem akadály emelkedő, autópálya, a szabadság érzése garantált. Plusz pont a feszes futóműért, ami tökéletes tompítja a budapesti utak egyenetlenségeit.
A család is elfér benne
Az új Ford Focus kombi belső tere nagyon tágas, az első beszállásnál a VW Passátra emlékeztetett a kialakítása. A hátsó ülésen utazóknak sem kell összepréselni magukat, a lábtér is elég nagy. Annak ellenére, hogy alacsony autó, közel 190 cm-es magassággal sem kell behúzott nyakkal szenvedni hátul, ezt is leteszteltük. Két gyerekülés kényelmesen elfér benne, bár mi csak eggyel használtuk. Plusz előny, hogy az ülés nagyon könnyen bepattintható az ISOFIX-pontokba. Ezt sajnos nem tudja minden ISOFIX-es kocsi.
Na és mitől családi még ez a sportkombi? Hát a hatalmas csomagtértől! Ide jöhet aztán babakocsi, bőrönd, nagybevásárlás. Alapjáraton 728 liter a csomagtartó (a tetőig pakolva), de a hátsó üléssor lehajtásával 1620 literesre bővíthető. Nem hiányzik az oldalfalból kihajtható fogas és a kárpitba varrt gumiheveder sem.
Okosmegoldások, multimédia az új Ford Focus kombiban
A kormánytól jobbra található 8 colos színes kijelző egyszerűen kezelhető. A fedélzeti komputer alapesetben a legfontosabb információkat (aktuális fogyasztás, megtett út, átlagfogyasztás) jeleníti meg. Ugyanitt ellenőrizhetjük az aktuális abroncsnyomást, állíthatjuk a stop&start rendszert, a külső- és belső világítást.
Az okoskormányon keresztül állíthatjuk az ütközésre figyelmeztető rendszer érzékenységét is. Ez nagyon hasznos, ha nem akarjuk, hogy minden utunkba kerülő faágra jelezzen a rendszer. A tesztautóban volt még adaptív sebességtartó automatika, táblafelismerő rendszer és a sávelhagyásra is figyelmeztetett volna minket a kormány vibrálásával. A fényszórók a haladási sebesség, az időjárási körülmények és az útviszonyok függvényében változtatják erősségüket.
Egyéb extrák, amiket szerettünk
A navigáció egyszerűsített képe a fedélzeti komputeren is megjeleníthető, így nem kell oldalra pillantgatni a középső kijelzőre vezetés közben. A könyöklő nagy tárolórekeszt rejt, ami mindent elnyel, szeretjük az ilyeneket. A motor nagyon halk, annak ellenére, hogy ennyire dinamikus. Könnyű vele parkolni, hiszen tele van mindenféle parkolást könnyítő radarokkal, kamerával, még ha nem is minden helyzetben szeretjük ezeket. Indulás előtt a fedélzeti komputeren minden esetben le kell okéznia a sofőrnek a bekötött biztonsági övek számát az utasok számához mérten, ez szintén hasznos. A belső hangulatvilágításnak, amiből a pohártartók sem maradtak ki, női szemmel még egy plusz pont jár. Na és az ülésfűtésnek is.
Kerestük a negatívumokat, de most nem igazán találtunk. Lehet, ha hosszabb ideig teszteljük, feltűnt volna néhány apróság. A fogyasztását kicsit magasnak tartjuk, a fedélzeti komputer városban 7,6 l/100 km-es adatot mért. A dízel helyett pedig biztosan benzineset választanánk.
Az új Ford Focus kombi bruttó kezdőára 7,3 millió forint, de a tesztautóban fellelhető extrákkal akár 8,9 millióra is felkúszhat ez az összeg. A Ford Focus első generációja 21 évvel ezelőtt jelent meg a piacon, azóta is az egyik legkedveltebb Ford modell.
Néhány adat a tesztautóról, ami érdekelhet:
- Motor: 1499 cm3
- Sebesség: 8 fokozat – automata
- Átlag fogyasztás: 5,3 l/100 km (mi városban 7,6 l/100 km-es fogyasztást mértünk)
- Üzemanyagtank: 47 liter
- Végsebesség: 191 km/h
- Gyorsulás (0-ról 100 km/h-ra): 10,5 sec
- Szállítható személyek száma: 5 fő
- Ajtók száma: 5
- Csomagtér: 728 liter (tetőig pakolva)