Az elektromos autó és az önbizalom

Sok nő boldogtalanságát ma az alacsony önbecsülés, a magabiztosság, az önbizalom hiánya okozza az élet minden területén. „Nőként el kell hinnünk, hogy semmilyen pszichés tényező nem befolyásolja azt, hogy ne lehetnénk jó sofőrök. A magabiztossághoz az is hozzátartozik, hogy minél komfortosabban érezzük magunkat az autóban. Ha örömmel, felszabadultan tudunk a volánhoz ülni, vezetéskor is sokkal magabiztosabbak leszünk” – mondja Király Eszter. Ennek elérésében nagy segítség lehet a számos innovatív, közösségi megoldás – például nem kell az autó karbantartásával foglalkozni, a használhatóság egyszerű, megbízhatóbb, kevesebb a hibaforrás. Ezt támasztja alá az is, hogy a célcsoportba tartozó nők 63 %-a valószínűleg kipróbálná a közösségi autómegosztást egy kedvező ajánlat esetén. Az elektromos autó önbizalmat ad, mert mindig rendelkezésre áll. Az egyszerű kezelhetőség, és a jól átlátható kezelőelemek miatt kevesebb a kudarcélmény az utakon, ami szintén növeli az önbecsülést, magabiztossá teszi a nőt, bátrabb lesz a női vezetés. A töltés egy bevásárlás alatt megoldható a bevásárlóközpont parkolójában. A környezetvédelem, a zöld szemlélet, a tudat, hogy jót teszünk, többet teszünk egy globális probléma megoldásáért növeli az önszeretetet. És az egészséges önbizalmat is.

noi sofor
Semmilyen pszichés tényező nem befolyásolja azt, hogy ne lehetnénk jó sofőrök; fotó: Pexels/VisionPic .net

E-autó=tudatos önszeretet?

Összegzésképpen a szakértő úgy véli, afelé tartunk, hogy az elektromos autózás már nem csak az elkötelezett ökoharcosok fura hobbija. Önismereti szempontból, azon nők számára, akik eddig félve, szorongva álltak a vezetéshez, a közösségi elektromos autózás – a komfortzónát átlépve, a zöld szemlélettel kombinálva – egy tudatos önszeretet és önbizalomnövelés. Az érettebb férfiak is egyre tudatosabbá válnak e téren. Felismerik, hogy időnként a praktikusság, a gyorsaság, és a környezet megóvásának érdekében jobb ellenállni a “tesztoszteron hívásának”, néha érdemes elengedni a saját territórium, a birtoklás érzését.

Forrás: a GreenGo közösségi autómegosztó és az NRC közös reprezentatív kutatása a budapesti, 20-49 éves jogosítvánnyal, okostelefonnal és mobilinternettel rendelkező felhasználókra

1
2
3