Harminc éve, 1992. március 13-án pénteken a szentgotthárdi gyár zsúfolásig megtelt vendégekkel és a sajtó képviselőivel, hogy szemtanúi legyenek annak, ahogy Antall József miniszterelnökkel a kormánynál legördül a sorról a modern idők első magyar személyautója. Az első Magyarországon gyártott Opel Astra a kerek évforduló alkalmából kikerült a Közlekedési Múzeumból, hogy a legújabb Opel Astra társaságában ünnepelje születésnapját. Ez is érdekelhet: Mercedes-Benz EQB: Magyarország első elektromos autója, ami a nagycsaládosok kedvence lesz
1991 és 2021 között 465 000 autót értékesített hazánkban az Opel
A 80-as évek végén az Opel a motorgyártó kapacitását kívánta bővíteni és tudatosan Közép-Európában keresett megfelelő helyet, hiszen az ottani alacsonyabb gyártási költségek nyilvánvaló versenyelőnyt jelentettek. Ez a térség azonban olyan ismeretlen terep volt számára, amely az előnyök mellett jócskán rejtett kockázatokat is. Egy több országra kiterjedt vizsgálódás kimutatta, hogy a nyolcvanas évek végén egyértelműen a piacgazdaságban kiépítésében előrébb tartó Magyarország nyújtotta a legmegfelelőbb gazdasági, pénzügyi, politikai és infrastruktúrális környezetet egy ilyen beruházáshoz.
Már a magyar kormánnyal folytatott tájékozódó megbeszéléseken vetődött fel – magyar részről – egy autógyártó üzem létrehozása. A felvetést az Opel vezetői érdeklődéssel fogadták. Akkoriban az import autókat még jelentős vám és illeték terhek sújtották, tehát egy hazai gyártás egyértelmű piaci előnyökkel kecsegtetett. Végül a szentgotthárdi projekt kibővült egy – elsősorban a hazai piacra dolgozó – személyautó gyárral és az erről szóló megállapodást 1990 júliusában írták alá a magyar kormány és az Opel képviselői. A többi pedig már történelem. Tipp: Az Audi magyar tervezőnője Hot Wheels videóival robbant be az internetre
Ha érdekel, hogy mitől lett az Opel hazánk legkedveltebb autómárkája, kattints a következő oldalra.