A berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) egy szokatlan marketingkampánnyal próbálja felmérni a kenderfogyasztás társadalmi megítélését, írja a berlin.de. A cég ugyanis tesztjelleggel piacra dobta a kenderjegyeket, azaz a kenderolajjal átitatott ehető vonaljegyeket, ezekkel segítve az ünnepek előtt stresszelő utasokon. Tipp: Kannabisz és bőrápolás? A tiltott növény új babérokra tör a szépségiparban
A kenderolaj nem okoz bódulatot, csak ellazít
A BVG közleményében hangsúlyozza, hogy a jegyek nem tartalmaznak tiltott anyagokat. A jegyekhez felhasznált kenderolajat a kannabisz növény magjából nyerték ki, amely a növény virágával ellentétben nem tartalmaz olyan bódító hatóanyagokat, mint a THC vagy a CBD. A kenderjegyek tehát az „egészségre teljesen ártalmatlan és teljesen legális, hiszen a kenderolaj alapvetően ugyanolyan ártalmatlan, mint a napraforgó-, tökmag- vagy olívaolaj.” A kenderolajnak mindössze nyugtató, lazító hatása van, ezt azonban tudományosan eddig még sikerült igazolni.
A BVG a vicces kampány ellenére nem szeretné, ha azt állásfoglalásként értelmeznék a kannabisz legalizálása mellett. „Ellenezzük a kábítószer-fogyasztás minden formáját – legyen az illegális vagy legális. Ettől függetlenül támogatjuk, hogy a hasonlóan ártalmatlan anyagokhoz nyitottabban álljon hozzá a társadalom.”
Az alábbi cikkek is érdekelhetnek:
- Kannabiszolajjal üzletelne Lagzi Lajcsi, a bevételből kollégáit segítené
- Ezt látnod kell! Elképesztően szép lett a Fehér Ház karácsonyi dekorációja
- Óriási bakik a Miss Universe világverseny magyar résztvevőjének szereplése körül
- Polgárpukkasztó zseni: Így lett Elon Musk 2021-ben az év embere