Az 1996-os Párizsi Autószalonon a Mercedes bemutatta a jövő autózásának izgalmas, akkor szinte még elképzelhetetlen koncepcióját a Mercedes-Benz F 200 Imagination formájában. Az akkor meghökkentő autó ma már szinte teljesen átlagos lenne, kivéve persze azt a bizonyos joysticket. Ezt se hagyd ki: Ha létezik tökéletes Batmobil, akkor az a Vision Mercedes-Maybach 6
A Mercedes-Benz F 200 Imagination
„Számítógéppel irányított autó, elektronikus rendszerek a mechanikus felfüggesztések helyett, optimális vezetési biztonság minden helyzetben” – ilyen és ehhez hasonló hangzatos kijelentések előzték meg a Mercedes-Benz F 200-as 25 évvel ezelőtti bemutatóját. Mondanunk sem kell, a futurisztikus koncepció egy csapásra az 1996-os Párizsi Autószalon leglátványosabb járműve lett. Az autó legizgalmasabb eleme természetesen a kormánya volt, jobban mondva az, hogy nem volt neki. A vezető ugyanis az ajtóban és a középkonzol helyén található botkormányokkal irányíthatott, attól függően, hogy jobb- vagy balkezes az illető. Sőt, az utas akár saját kezébe is vehette az irányítást, ugyanis a jobb oldali ajtón egy harmadik joystick is helyet kapott.
A koncepció digitális műszerfalát éppen olyannak tervezték 1996-ban, amit ma elvárnánk: képes volt megjeleníteni a jármű adatait, biztonsági figyelmeztetéseit, mindezt egy fedélzeti számítógép segítségével. A kijelzőn továbbá helyet kapott a csatlakoztatott mobiltelefon-, navigációs rendszer- és rádió információi, de CD és DVD lejátszására is volt lehetőség. Az F 200-as technológiai fejlettsége egyszerűen elképesztő, hiszen még internetkapcsolat létesítésére, úgynevezett telebank-szolgáltatásra is képes volt. Tipp: A Mercedes EQE figyelmeztet, ha elkalandozik a tekinteted
A következő oldalon megtudhatod, mi lett a Mercedes-Benz F 200 sorsa.