A testpozitív szemléletet népszerűsítő trend a divatipart is elérte. A megszokott, sőt ma már inkább elvárt retusált és tökéletes modellek helyett pattanásos modellel hirdette meg legújabb kollekcióját a H&M.
Senki sem tökéletes
A cég magyar Facebook-oldalán a poszt alatti kommentben azzal indokolta döntését, hogy „a H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek. Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk. Hisszük, hogy együtt többre vagyunk képesek!”
A kommentelők között voltak, akik nemtetszésüket fejezték ki a modellválasztással kapcsolatban, azonban a hozzászólók nagyobb része kiállt a kampány mellet. Egy kommentelő például megjegyezte, hogy az akné nem az ápolatlanság és igénytelenség jele, hanem sok esetben belső eredetű probléma, amivel sokan egész életükben küzdenek. „Én személy szerint nagyon fontosnak és szuper dolognak tartom a H&M részéről, hogy nem sminkelte vagy retusálta a modell arcát. Emberek vagyunk, nem tökéletes próbababák” — írta a kommentelő.
A cikk a következő oldalon a testpozitív Barbie-kkal és hazai modellekkel folytatódik.