Több mint tucatnyi szervezet – autóklub, minisztérium, környezetvédelmi intézmény – hozta létre a non-profit Green NCAP testületet, amely saját mérései alapján állít ki tanúsítványt egyes járművekről, hogy azok mennyire szennyezik a környezetet. Legutóbb huszonnégy autót vizsgáltak, amelyek eredményeit nemrég tették közzé. Az úgynevezett Green NCAP teszten csak a Renault Zoe és a Hyundai Kona kapott ötcsillagos, azaz legjobb értékelést.
Behozhatatlan előnye van az e-autóknak
A csillagok száma a jól ismert töréstesztekhez hasonlóan azt mutatja, hogy az adott modell milyen mértékben felel meg az elvárásoknak. Három összetevőt vizsgálnak a Green NCAP teszten. Az első, hogy milyen mértékben bocsát ki üvegházhatást okozó gázokat (szén-dioxid, metán vagy dinitorgén-oxid) az autó. A környezetvédelmi teszt második vizsgálati eleme a légszennyezettség szempontból fontos anyagok (a finompor-részecskék, a nitrogén-oxid és a szén-monoxid) jelenléte. A harmadik összetevő pedig a jármű tényleges energiafogyasztása. Általánosságban elmondható, hogy az elektromos autók a lokális zéró károsanyag-kibocsátásuk révén lényegében behozhatatlan előnyben vannak. A két első vizsgálaton így maximális pontot kapnak.
A hatásfokban akadnak eltérések, amelyek alapján a Renault Zoe és Hyundai Kona néhány kilowattórányi fogyasztásának eltérése alapján alakult ki az első két helyezett sorrendje. Fontos megemlíteni a harmadik helyezett Toyota C-HR 1.8 Hybridet, amely egyben egy dízellel, a Mercedes-Benz C220d-vel versenyzett. Ez jól mutatja, hogy egy modern dízelnek alacsony fogyasztás mellett igen alacsony a károsanyag-kibocsátása.
Összességében az átlagosnak nevezhető benzinmotorok az üvegházhatású gázok kibocsátása szempontjából sokkal kevésbé szennyezik a környezetet, mint az átlagos dízelek. A Peugeot 208 1.2 PureTech 100, Peugeot 2008 1.2 PureTech 110, Renault Captur TCe 130, Renault Clio TCe 100 és VW Polo 1.0 TSI három csillagot kaptak.