karantén koronavírus közösségi média karanténnapló
A karantén alatt többnyire online lógunk és főzünk, derült ki egy online kutatásból (Fotó: Freepik)

Az elmúlt két hónap legnépszerűbb magyar hashtagjei alapján érdekes kép rajzolódik ki arról, mivel töltjük az időnket a bezártságban. Az Ynsight Research és a Silberstein and Partners legújabb kutatásában azt vizsgálta, mit csinálunk, miről posztolunk, amikor az otthoni karantén rabjai vagyunk. Ehhez az elmúlt két hónapban a közösségi médiában használt hashtageket vették alapul.

Az Instagram lett a hivatalos karanténnapló

A kutatásban az elmúlt pár hónap legnépszerűbb karanténnal és otthoni tevékenységekkel kapcsolatos magyar hashtageket vizsgálták. Ezek alapján kiderült, hogy melyek a legnépszerűbb tevékenységek, azaz mivel töltjük az otthonmaradást. Mint írják: „Összesen 482 599 nyilvános posztban megjelenő hashtaget elemeztünk a 2020. március 1. és 2020. április 30. közötti időszakban, amelyek a járvány kontextusában jelentek meg az online tér különböző csatornáin”.

A vizsgálat szerint döntő többségben az Instagramon posztoltunk releváns hashtagekkel ellátott tartalmakat, a Facebook és a Twitter csak kullognak a képmegosztó nyomában. A koronavírus-járvány alatt sokan kezdtek karanténnapló-írásba vagy inkább dokumentálásba. A kutatás alapján ezt leginkább képek formájában dokumentáljuk.

A karantén idején hasít a #maradjotthon

A legtöbben egyébként otthonmaradásra ösztönző posztokat tettek közzé. „265 869 olyan poszt született, amelyben ezzel foglalkoznak a felhasználók, a közösségi összetartás fontosságát pedig 50 787 bejegyzés hangsúlyozza.”

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2