Renault Clio
A modell kedvelőinek telitalálat lesz az új Clio

A Renault Clio kisautóként kezdte a karrierjét a márka típuspalettáján 1990-ben, és jelenleg már az ötödik generációnál jár. A két évtized alatt mára kicsit nagyobb és szélesebb lett. Ez jelentette a túlélést számára, hiszen a városi kisautók népszerűsége kissé megkopott a SUV-ok és crossoverek elterjedésével. A legújabb generáció tavaly mutatkozott be, és elődeihez képest jóval merészebb és sportosabb lett. Szerkesztőségünkhöz egy R.S. Line felszereltségű Clio érkezett. Mutatjuk, mit tapasztaltunk!

Ez a Renault Clio jóval több, mint egy kisautó

A legújabb generációt a franciák milliméterről milliméterre újraalkották, lényegében új alapokra helyezték az egész koncepciót, de a jól sikerült formavilág megmaradt. A barátságos, tágas városi kisautóból viszont fiatalos fenevadat csináltak. Az újraértelmezés jegyében a Renault Clio megkapta az eredetileg a Nissannal közösen fejlesztett platformot (CMF-B), amit a Captur és a Nissan Juke is használ. Ennek köszönhetően elődjéhez képest 50 kilogrammal csökkent a tömege, javult a légellenállása, kisebb lett a zajszint, és a korábbinál jóval több vezetéstámogató rendszer beépítése vált lehetővé.

Renault Clio
Az új Renault Clio messziről is felismerhető

Bár elsőre nehezen észrevehető, karosszériája 12 milliméterrel rövidebb, 8 milliméterrel alacsonyabb és 66 milliméterrel szélesebb lett. Így elől erre a kategóriára nem jellemző széles válltér jött létre és sokat javult a menetstabilitása. Pontosan úgy tapad a kanyarokban, ahogyan a sportautók szoktak. De erről majd később.

A cikk a következő oldalon folytatódik. 

1
2
3