A magyar export több mint 20 százalékát adó autógyártás a idei évben nem fogja tudni hozni a várt eredményeket. Szinte teljes Európában leállt az autógyártás – idehaza leállt a győri Audi, az esztergomi Suzuki és a kecskeméti Mercedes gyár is. Ezzel összhangban, a több mint 170 ezer embert foglalkoztató ágazat beszállítói cégei is csökkentik vagy beszüntetik a munkát a következő időszakra.
Autógyártás: meddig tart a Csipkerózsika álom?
Természetesen ez nem országos fejlemény. A nagy európai autógyártó üzemek is a fentiek szerint járnak el, a Volkswagen-csoporttól kezdve a PSA-csoporton át a Ford Motorig. De az autóipar nem alussza sokáig Csipkerózsika-álmát. Kínában és Dél-Koreában, ahol már megállították a járványt, védőfelszerelésekkel és a korábbinál szigorúbb egészségügyi előírásokkal ugyan, de éledezik az ipar, és sorra jelentik be az újraindulásokat (Polestar-Volvo, Tesla Sanghaj, Ford Motor, General Motors, Hyunday Motor, Kia Motors).
Ahogy ezeket a lépéseket előre lehetett sejteni a koronavírus terjedésével, úgy az is bizton állítható, hogy amint lehet, az autógyártás újra teljes sebességre kapcsol majd. A közlekedés az emberek alapvető szükséglete. Ha a formái a technikai vívmányok megjelenésével és az emberek igényeinek változásával átalakulnak is, sohasem áll le. Átmenetileg felértékelődnek most a rendelkezésre álló, használt autók, de hamarosan újra beindulnak majd a futószalagok. Az autógyártás áll, az autóiparnak most van egy kis ideje addig újratervezni a jövőjét.
„Hajrá, autógyártók, lássuk mennyire vagytok jók?” Donald Trump amerikai elnök ezzel a Twitter-üzenettel jelentette be, hogy áldását adja arra, hogy az amerikai autógyártók lélegeztetőgépeket kezdjenek el gyártani a kényszerpihenő alatt.
Forrás: Magyar Autóklub