bkk ugyfelkozpontjai
Az ügyfélközpontok bezárásával a jegy- és bérletvásárláson kívüli egyéb ügyek telefonon és online intézhetők

„Ügyfeleink és munkatársaink egészségének megóvása, a koronavírus terjedésének megelőzése, megfékezése érdekében március 19-től, csütörtöktől a járványveszély elmúltáig bezárnak a BKK ügyfélközpontjai, amelyek forgalma az elmúlt napokban minimálisra csökkent” – írja közleményében a BKK. Tényleg nem lesz nyitva még a reptéren sem? Hol vegyünk jegyet és mire jó a Mobiljegy? És mi van akkor, ha megbüntetnek? Íme, a válaszok!

Miért zártak be a BKK ügyfélközpontjai?

A járványhelyzet miatt az elmúlt napokban jelentősen visszaesett a közösségi közlekedés kihasználtsága, a járatok telítettsége átlagosan 10 százalék alatti. A BKK az ügyfelek és a dolgozók egészségének megóvása érdekében március 19-től a járványveszély elmúltáig bezárja a 14 fővárosi ügyfélközpontját és a népligeti jegy- és bérletpénztárat. Ezeknek a nyílt légterű értékesítési pontoknak a forgalma az elmúlt időszakban minimálisra csökkent. (A Liszt Ferenc repülőtéren található ügyfélszolgálatok már a mai nap sem nyitottak ki.) A 14 fővárosi értékesítési pont kiesésével jegyek, bérletek továbbra is megvásárolhatók, íme a lehetőségek!

tanszuneti mentrend bkk
Hiába zártak be a BKK ügyfélszolgálatai, azért jegy és bérlet így is kell az utazáshoz!

Automaták és pénztárak több száz helyen a városban

Városszerte mintegy 370 jegy- és bérletautomata működik, amelyből a legtöbb jegy- és bérlettípus megvásárolható. Az automaták üzemeltetője minden karbantartási esemény során elvégzi a leggyakrabban használt felületek fertőtlenítését, azonban a biztonságos használat érdekében a BKK ajánlja, hogy aki teheti, válassza az érintésmentes bankkártyával történő fizetést, és a jegyvásárlás után fertőtlenítsék a kezüket.

Továbbra is megszokott nyitvatartás szerint várja a vásárlókat 9 fővárosi jegy- és bérletpénztár a Batthyány téren, az Örs vezér terén, a Puskás Ferenc Stadionnál, a Blaha Lujza téren, a Corvin-negyednél, Újpest-központnál, a Nyugati pályaudvarnál és a Nagyvárad téren. Aki ezek valamelyikében vásárol, lehetőség szerint érintésmentes bankkártyával fizessen a megbetegedési kockázatok csökkentése érdekében. A Népligetnél található értékesítési pontot, mivel az nyílt légterű, március 19-től szintén bezárják.

Több száz további fővárosi helyszínen – postahivatalokban, újságárusoknál, élelmiszerboltokban – vásárolható vonaljegy és / vagy 10 darabos gyűjtőjegy. Aki ezeken az értékesítési pontokon kíván vásárolni, előzetesen tájékozódjon a vonatkozó kormányhatározat értelmében megváltozott nyitvatartásukról.

A BKK ajánlja, hogy a járványveszély idején aki csak teheti, a Közlekedési mobiljegy alkalmazásban vásárolja meg jegyét, bérletét: bár egyelőre nem lehet elérni az összes jegytípust, a leggyakrabban használt bérletek és napijegyek ugyanakkor elérhetők. (További információk: www.bkk.hu/mobiljegy.) Érdemes tudni, hogy egy új fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbbé vált a mobiljegy használata a metróállomásokon. Már kódbeolvasás nélkül is lehet igazolni a mobiljegy érvényességét.

metro mobiljegy
Nincs szükség kód beolvasására; fotó: BKK

Mi van akkor, ha megbüntetnek?

Az ügyfélközpontok bezárásával a jegy- és bérletvásárláson kívüli egyéb ügyek a járványveszély elmúltáig telefonon és online intézhetők. A március 13. után pótdíjazott utasok esetében az utólagos személyes bérletbemutatás 5 munkanapos határidejét csak az ügyfélközpontok újranyitásától kell számolni. A helyszíni és az alappótdíj befizetésére a BKK az online átutalásos fizetési módot ajánlja. Az ehhez szükséges számlaszám az ellenőrtől kapott pótdíjelismervényen is szerepel. A pótdíjcsekken megadott befizetési határidő változik: 2 munkanap helyett 15 munkanapon belüli megfizetéssel mérsékelhető 8 ezer forintra a 16 ezer forintos pótdíj. Egyéb ügyekben a BKK ügyfélszolgálata a +36-1 3-255-255-ös telefonszámon és a bkk@bkk.hu email-címen érhető el.

Azt se feledd, hogy csütörtöktől tanszüneti menetrend szerint közlekednek a járművek!