2. THE BODY SHOP: biohidakat épít
A Lush-hoz hasonlóan a The Body Shop is kiemelt figyelmet szentel az etikus és közösségi kereskedelemnek, ők sem tesztelnek állatokon, a termékek itt is 100%-ban vegánok (ami azért jó, mert nincs szükség hozzá állati eredetű összetevőkre, az állattartás folyamatai ugyanis erősen terhelik a környezetet). Amiben azonban a TBS különleges, az a biohidak építése a Re-wilding kampány keretében. De mit is jelent ez?
A biohíd azt a célt szolgálja, hogy az illegális fakivágások és erdőirtások által szétválasztott területeket ismét összekössék, és ezáltal az egymástól elszakított, gyakran veszélyeztetett fajokhoz tartozó állatok ismét találkozhassanak, szaporodhassanak. 2020-ra 75 millió négyzetméternyi területet szeretnének helyreállítani 10 bio-híd segítségével (pl. Tanzániában, Indonéziában, Indiában, Kirgizisztánban).
A Re-wilding kampány keretében pedig a szépségmárka vállalta, hogy a tavaly novemberben és decemberben történt minden vásárlás után 1,8 pennyt utal a Woodland Trust és a World Land Trust szervezetnek, amelyek 10 millió négyzetméter erdő helyreállítására fordítják ezt a pénzt: Angliában a Wye Valley és a Deani ősi erdő környékén (a nyuszt visszatelepítését is támogatják itt), Örményországban pedig a Caucasus Wildlife Refuge rezervátum területén (itt él a veszélyeztetett perzsa leopárd). A TBS azonban annyira jó fej, hogy a vásárlásokból befolyt adomány végső összegétől függetlenül további 250 ezer angol fonttal (kb. 87 millió Ft) támogatja az erdősítési projektet.
Fotók: Facebook/The Body Shop