A HungaroControl szerint a jelenlegi optimistább előrejelzések szerint legkorábban három év múlva térhet vissza a hazai légi közlekedés a két évvel ezelőtti szintre. A koronavírus-járvány következtében 2020-ban közel 60 százalékkal esett vissza a magyar légi forgalom.
Sosem látott visszaesést hozott a Covid-járvány
Az elmúlt évben bevezetett korlátozások, valamint az utazási szokások változása miatt a magyar légiforgalmi szolgálat által felügyelt gépmozgások – tehát a hazai és a koszovói átrepülő gépek, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező, illetve onnan induló járatok, valamint a nem ellenőrzött légtérben közlekedő kisgépek – száma 2020-ban alig haladta meg a 420 ezret. Ezzel pedig a magyar légi közlekedés jelentősen elmaradt a 2019-es évtől, amikor több mint egymillió repülőgép biztonságos közlekedését szavatolták a magyar irányítók.
57%-kal csökkent a magyar légi forgalom a 2019-es rekordévhez képest
Magyarország átrepülő forgalma a 2019-es rekordévhez képest tavaly közel 57%-kal mérséklődött, ezáltal 430 ezerrel kevesebb gép haladt át hazánk felett. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér le- és felszálló forgalma pedig ennél is nagyobb mértékben, több mint 61%-kal esett vissza. 2020-ban volt olyan nap, amikor a korábbi években tapasztalt háromszáz járat helyett csupán tizenkilenc fordult meg a légikikötőben. Mindennek ellenére a Budapest Airport környezetvédelmi kitüntetéssel zárta a 2020-as évet.
Az Eurocontrol legkedvezőbb előrejelzése szerint a nemzetközi légi forgalom legkorábban 2024-re állhat vissza a 2019-es szintre. Ebben az esetben a HungaroControl az idén a 2019-es gépmozgások 50-60%-ával számolhat.
Forrás: HungaroControl