A frissen őrölt bors presztízse
A XX. század élelmiszeripari vívmányai akár feleslegessé is tehették volna a borsőrlőt, mégsem így történt. A papírzacskóba csomagolt, előre porított bors ugyan praktikus, de ugyanúgy kényszermegoldás, mint a szárított fűszernövények. Azok az illat- és ízanyagok ugyanis, amik a bors héjának megroppantásakor felszabadulnak, nagyon gyorsan elillannak. A leggondosabb csomagolás sem képes megőrizni a bors zamatát. Volt azonban egy másik oka is a borsőrlő talpon maradásának. Egy időben ezek jelenléte volt ugyanis a tisztességes éttermek legfontosabb ismertetőjegye.
Ahogy a sört és a tejet vízzel, úgy a borsot faszénporral hígították a gátlástalan kereskedők. Ha tehát egy vendéglős arról szerette volna biztosítani vendégeit, hogy náluk minőséget kapnak, kizárólag frissen őrölt borsot szolgált fel nekik. Ez persze pénzbe került – nem véletlenül csaltak mások a borssal –, ezért sok étteremben a pincér borsozta meg a vendég ételét, nehogy túlzásba essen és pazaroljon a kedves ügyfél. Ezzel a gyakorlattal egyes országokban a mai napig találkozhatunk.
Peugeot Saveurs: 30 millió eurós forgalom
A Peugeot Saveurs nem az egyetlen márka, amely az autóiparon kívül képviseli a család nevét – gondoljunk csak a Peugeot Design Lab független formatervező stúdióra, vagy a Peugeot kerékpárokra, luxusvitorlásra és robogókra –, ám rajta kívül egy sincs, amelyben ma is többségi tulajdonrészt birtokolnának az alapítók leszármazottai. 1992-ben például egy Jean-Claude Fornage nevű vállalkozó kezébe került a jobb időket megélt márka. Fornage a palettát dinamikusan bővítve gyorsan talpra állította azt. I.gaz, egy meggondolatlan fúzió nyomán 2012-ben csődvédelem alá került a cég.
A Peugeot családot képviselő Établissements Peugeot Frères (EPF) ekkor 27-ről 80 százalékra emelte tulajdonrészét a mai Peugeot Saveurs jogelődjében, a Poivrières Salières Production (PSP) vállalatban, és saját emberét nevezte ki az igazgatótanács élére. A problémás leányvállalattól megszabadultak, pár éven belül talpra állt, és azóta is virágzik a cég. A Peugeot Saveurs ma évente mintegy 30 millió eurós forgalmat bonyolít, ennek 70 százalékát exportpiacokon.