Vezetésélmény de luxe

A szuper ergonómia az oka annak is, hogy 2015-ben a Passat elnyerte az Év Autója címet. Rengeteg hely van benne, a csomagtartó a maga 639 literével szinte monumentális, de rengeteg a tárolórekesz is benne, amiket persze pillanatok alatt tele lehet pakolni. Imponáló, hogy megjegyzi az ülésbeállításokat (a magasság, a hossz, a dőlés és a gerinctámasz is elektromosan állítható), ami különösen praktikus, ha többen használják az autót, hiszen csak egy gombnyomás és minden felhasználó előcsalja a saját kényelmi fokozatát, mert az autó azonnal komfortpozícióba állítja az ülést.

 Volkswagen Passat Alltrack: szinte helyettünk vezet

Nagyon praktikus, hogy mindig azt látom, amit én szeretnék, így a térképért sem kell tekergetni a fejemet, mert a kormány mögötti kijelzőn követhetem az utat. Bár eleinte furcsa, de aztán könnyű megbarátkozni a start-stop rendszerrel is, a Volkswagen Passat Alltrack a közlekedési lámpa zöldre váltásánál az indítást is intézi helyettem. A TravelAssist annyira teszi a dolgát a sávváltást segítő rendszerrel és a kiparkolás asszisztenssel, hogy szinte megkérdőjelezem, van-e még szükség a jogsimra. Egyébként 0 és 210 km/óra közötti sebességtartomány képes lesz részleges önvezetésre. Mondjuk, én nem tudok hozzászokni ehhez az önvezető módhoz az autópályán sem, szerencsére az asszisztens időről időre figyelmeztet, hogy fogjam meg a kormányt (természetesen el sem engedtem). Fáradtságérzékelő szenzor is van az autóban, ami hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, ha lankad a figyelme.

A palackzöld szín impozáns megjelenést ad

A Volkswagen Passat Alltrack hosszú utakra termett

Főleg városban jártam vele, vagy épp dugóban ültem, ahol kicsit elkedvetlenítő volt, amennyire megugrott a fogyasztása, úgy 9-9,5 literig. Autópályán viszont szinte hallottam, ahogy kinyújtóztatja magát, annyival könnyedebben suhant és természetesen így könnyebb volt a fogyasztását is barátságos tartományban tartani, olyan 6 liter körül. Sajnos az Offroad módot igazán nem próbáltam, vagyis igazán vad terepeken nem jártunk, de ahol megfordultunk, ott állta a sarat.

palackzöld vw passat alltrack terepen
Összkerékhajtása szinte túraautóvá teszi

A tesztautó adatait a következő oldalon találod.

1
2
3