Véget ér egy korszak
Jóval színesebb lehet a mezőny, amint visszatérhetnek a bajnokságba azok a márkák, amelyek nem tudtak vagy nem kívántak lépést tartani az LMP1 autók technológiai fejlődésével. Másrészt a versenyautók kötelező homologizációs szériája révén a közúton is megjelenhet a Le Mans-i technika, kézzel foghatóbbá és testközelibbé téve a hosszú távú autóversenyzést. Ennek a párhuzamos fejlesztésnek a végeredményét mutatja meg 2021. január 11-én a Toyota Gazoo Racing. Ekkor leplezik le az egyelőre Toyota GR Super Sport néven ismert modellt.
Habár a pontos specifikációk még nem ismertek, az álcázott fejlesztési prototípus idomai és arányai alapján a végső modell minimális mértékben tér majd csak el attól a tanulmányautótól, amelyet 2018 elején mutatott be a Toyota. A TS050 Hybrid versenyautó hajtástechnológiáját és aerodinamikai jellemzőit felhasználó modell versenykivitelben 750 lóerős teljesítményt ígér. Az igazi egzotikumnak ígérkező közúti változat teljesítménye azonban megközelítheti az 1000 lóerőt – ára pedig a 800 millió forintot.
Járványban is jól teljesít a Toyota
A Toyota eredetileg is 2021-re időzítette a GR Super Sport bemutatását, ám az utóbbi időkben egyre több csatornán vonták kétségbe ennek realitását. Az, hogy mégis január 11-re tűzték ki a Toyota Le Mans-i Hypercar világpremierjét, nem csak a motorsport-rajongók számára jó hír. Arra utal ugyanis, hogy a Toyota sikeresen birkózott meg a világméretű koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásaival. Azt már korábban prognosztizálta az autógyártó, hogy a 2020-as pénzügyi év végére stabilizálhatja globális eladásait. A jelek szerint pedig a cég motorsport-tevékenységeinek lendületét sem vetette vissza a világméretű járványhelyzet.
Ha kíváncsi a PEUGEOT és a TOTAL Le Mans Hypercar (LMH) projektjére, kattints ide, hogy lásd, milyen lesz az ikonikus dizájnú elektromos-hibrid Hypercar.
Fotók: Toyota GAZOO Racing