GR Super Sport
Az autó pontos specifikációk még nem ismertek
Hivatalosan is megerősítették, hogy 2021. január 11-én rántják le a leplet a Toyota Le Mans-i Hypercar versenyautójáról. Ez annak a versenyautónak a végleges változata, amellyel a Toyota hosszú távú világbajnokságban igyekszik majd megismételni az LMP1 géposztályban elért sikereit.

Véget ér egy korszak

A Toyota közel másfél évtizedes szünet után, 2012-ben tért vissza a hosszú távú világbajnokságba. Az LMP1 királykategóriában három típusával (TS030 Hybrid, TS040 Hybrid és TS050 Hybrid) a mai napig két világbajnoki címet szerzett. Illetve háromszor győzött a bajnokság emblematikus futamán, a Le Mans-i 24 óráson. Az aktuális 2019/20-as szezon mindent eldöntő zárófutama (Bahrein, november 14.) előtt kiválóak annak az esélyei, hogy a Toyota Gazoo Racing csapata megismételje 2018-as kettős győzelmét. Az idei évaddal azonban véget ér egy korszak a hosszú távú világbajnokság történetében, és kezdődik egy új, várhatóan még izgalmasabb éra. Amint az LMP1-et váltó Hypercar géposztály neve is mutatja, közúti hipersportautók versenypályára adaptált változatai állnak majd rajthoz.
GR Super Sport hybrid
750 lóerős teljesítményt ígér az új versenyautó
Egyelőre Toyota GR Super Sport néven fut az új autó

Jóval színesebb lehet a mezőny, amint visszatérhetnek a bajnokságba azok a márkák, amelyek nem tudtak vagy nem kívántak lépést tartani az LMP1 autók technológiai fejlődésével. Másrészt a versenyautók kötelező homologizációs szériája révén a közúton is megjelenhet a Le Mans-i technika, kézzel foghatóbbá és testközelibbé téve a hosszú távú autóversenyzést. Ennek a párhuzamos fejlesztésnek a végeredményét mutatja meg 2021. január 11-én a Toyota Gazoo Racing. Ekkor leplezik le az egyelőre Toyota GR Super Sport néven ismert modellt.

Habár a pontos specifikációk még nem ismertek, az álcázott fejlesztési prototípus idomai és arányai alapján a végső modell minimális mértékben tér majd csak el attól a tanulmányautótól, amelyet 2018 elején mutatott be a Toyota. A TS050 Hybrid versenyautó hajtástechnológiáját és aerodinamikai jellemzőit felhasználó modell versenykivitelben 750 lóerős teljesítményt ígér. Az igazi egzotikumnak ígérkező közúti változat teljesítménye azonban megközelítheti az 1000 lóerőt – ára pedig a 800 millió forintot.

Toyota hypercar versanyauto
2021. január 11-re tűzték ki a Toyota Le Mans-i Hypercar világpremierjét

Járványban is jól teljesít a Toyota

A Toyota eredetileg is 2021-re időzítette a GR Super Sport bemutatását, ám az utóbbi időkben egyre több csatornán vonták kétségbe ennek realitását. Az, hogy mégis január 11-re tűzték ki a Toyota Le Mans-i Hypercar világpremierjét, nem csak a motorsport-rajongók számára jó hír. Arra utal ugyanis, hogy a Toyota sikeresen birkózott meg a világméretű koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági hatásaival. Azt már korábban prognosztizálta az autógyártó, hogy a 2020-as pénzügyi év végére stabilizálhatja globális eladásait. A jelek szerint pedig a cég motorsport-tevékenységeinek lendületét sem vetette vissza a világméretű járványhelyzet.

Toyota le-mans-i hypercar
Az idei évaddal azonban véget ér egy korszak a versenypályán

Ha kíváncsi a PEUGEOT és a TOTAL Le Mans Hypercar (LMH) projektjére, kattints ide, hogy lásd, milyen lesz az ikonikus dizájnú elektromos-hibrid Hypercar.

Fotók: Toyota GAZOO Racing

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •