Biztonsági funkcióból sincs hiány

uj skoda kamiq vezetofulke
Az ülések kérhetők szövet vagy bőr borítással

Ma már szinte elvárt, hogy széleskörű biztonsági funkciókkal ellátott legyen egy új autó. Ezért szinte evidens, hogy az új Škoda Kamiq is számos vezetéstámogató asszisztenciával legyen felszerelt. Tesztautónkban a tolatókamera tökéletesen működött, bár esős időben a pára- és vízcsepp lerakódás okozott némi kihívást. Széria tartozékként elérhető a Kamiq-ban a Lane Assist funkció, amely figyeli a sávban történő közlekedésünket, és annak elhagyásakor automatikus kormányzás korrekcióval visszaterel a helyes útra. Bevallom, három nap után kikapcsoltam az asszisztenst, mert sok esetben indokolatlanul, és meglehetősen agresszíven vette át az uralmat. A nem megfelelő felfestés miatt sokszor a szembe sávba akart ugyanis terelni.

uj skoda kamiq
A könnyűfém keréktárcsák 16, 16 és 18 colos méretben kaphatók

Az új Škoda Kamiq további vezetési funkciókkal is kérhető, mint például a prediktív tempomat (PCC), amely az 1-2 kilométerrel előttünk haladó autó sebességéhez mérten korrigálja utazósebességünket, és annak megfelelően követi azt. A biztonságot a gyártó mindennél fontosabbnak tartja, így a Kamiq, ha egy súlyosabb balesetet érzékel – ezt a légzsákok vezérlőegysége figyeli –, automatikus vészhívást kezdeményez. Tesztautónkban megtalálható volt még a Start/Stop funkció is, amit szintén kikapcsoltam, mert úgy éreztem, hogy lassan indul be a motor, amikor például zöldre váltott a lámpa, és indulni akartam.

Csendes, jól gyorsul, de az emelkedőket nehezen veszi

feher kamiq hatulrol
Az új Kamiq 3 féle felszereltséggel érhető el: Ambition, Style, Monte Carlo

Ha egy szóval kellene jellemezni a Kamiq-ot az utakon, leginkább azt tudnám rá mondani, hogy igazi rohangálós autó. Kényelmesen lehet vezetni, a kanyarokat szépen veszi, az úthibákat szinte meg sem lehet érezni, és persze kifejezetten csendes. Az új Škoda Kamiq tökéletes városi autó. Arról, hogy miért passzolni hozzád egy SUV, ebben a cikkünkben írtunk.

Az általunk vezetett 1.0 TSI-ből jelenleg a 95 és 115 lóerős változat kapható nálunk, mi tesztelés céljából az erősebb változatot kaptuk. A hétvégi kirándulás alkalmával mégsem teljesített kifejezetten jól. Az emelkedőket – vélhetően az alulmotorizálástól – elég nehézkesen vette, pedig csupán ketten ültünk benne és a csomagtartóban is csak két táska volt. Autópályán ezzel ellentétben teljesen lenyűgözött. Szinte észrevétlenül gyorsult fel 130 km/órás sebességre, amit lényegében csak a magas fordulatszám miatt fellépő erőteljesebb hangból vettem észre. Az egyhetes használat során 6,8 és 7,6 liter közötti fogyasztást produkáltam, igaz elsősorban városban használtam a kocsit.

Új Škoda Kamiq: összegzés

A Kamiq egy nagyon jól összerakott, kifejezetten tágas SUV, amely a törés- és biztonsági teszteken is kiválóan bizonyított. Apró meglepetéseivel, kényelmes üléseivel, hatalmas helykínálatával igazi családi kedvenc lehet. Az 1.0-ás kivitelt azoknak ajánljuk, akik nagyméretű autót keresnek alacsony fogyasztással. Ha azonban teljes értékű szabadidő-autónak szánjuk a Kamiq-ot, mindenképpen a nagyobb teljesítményű motort válasszuk. A tesztünkben szereplő Style felszereltséggel a cseh márka 7 363 920 forintért hazavihető, alapára 5 770 160 forint.

1
2
3