Meglepetésekkel tűzdelt belső
A belső tér igazi meglepetéseket tartogat használója számára. Míg kívülről egy végtelenül kifinomult megjelenést kapunk, belül egy kis játékossággal találjuk szemben magunkat. A világos műanyagbetétek, a kéttónusú szövetkárpitok megtörik azt a komor hangulatot, amelyek az igazán elegáns autókra jellemzőek.
De kanyarodjunk is vissza a játékosságra. Az egyik kis meglepetés az új Škoda Kamiq vezetőoldali ajtójában elhelyezett esernyőtartó kivehető esernyővel. Apró kis figyelmesség, de hatalmas piros pont a gyártónak, amiért nem kell egy esős napon gondolkodni, vajon mit áztatunk el az autóban. Újabb meglepetés az a számos praktikus és kényelmes megoldás, amivel az utastérben találkozhatunk. Gondolok itt az első ülések alatt található tárolórekeszre, vagy éppen a csomagtérben megbújó táska-akasztó fülekre, de itt található a kipattintható LED-lámpa is.
A motorháztető felnyitása után újabb praktikummal szolgál a gyártó: az ablakmosó-tartály kupakját felnyitva egy tölcsért kapunk, így végre egy csepp folyadék sem megy mellé az utántöltés során. Noha az iménti megoldások is nagyon tetszettek, a szívemnek legkedvesebb mégis a tanksapka belsejében megbúvó jégkaparó és egyben gumiprofil mélységmérő volt.
Mobilról is nyitható a Kamiq ajtaja
A kényelmes vezetési élményhez nagyban hozzájárul az első ülésekben található gerinctámasz, amely egy hosszú autópályás közlekedés során sem vált kényelmetlenné. A komfortot tovább növeli az előoldali ülések között található könyöktámasz, ami előre és hátra is állítható. A gyártó tehát gondolt a rövid lábbal megáldott vezetőkre, így még én is kényelmesen, a könyöktámaszt kihasználva tudtam vezetni. Az általunk használt Kamiq bőr kormánykereke nagyon jó tapintású, egyáltalán nem csúszik, és hideg reggeleken még fűthető is. A belső tükrök fényre automatikusan elsötétednek, így éjszaka is zavartalanul biztosított a megfelelő látásviszony.
A középkonzolon elhelyezkedő, 9,2 colos központi kijelzőt a gyártó könnyen áttekinthető menüpontokkal látta el. Ergonomikus kialakításának köszönhetően pedig az érintőképernyő használata közben is megfelelő alátámasztást kapunk. Telefonunkkal összekapcsolva számos extra funkciót használhatunk: mobiltelefonról vezérelhető ajtónyitást, de az applikáció segítségével bármikor rápillanthatunk az üzemanyagszintre is. Érdemes azonban ezeknek a funkcióknak előzetesen utánajárni, mivel hazánkban néhány szolgáltatónál egyelőre nem elérhetőek.
Ami meglehetősen furcsa volt számomra, hogy bizonyos – nekem elsődleges – funkciókat nem tudunk manuálisan irányítani. Ilyen például a digitális automata klíma. Menet közben kizárólag a kezelőpanelen lehet állítani a levegő fújásának mértékét, ami vezetés közben egyáltalán nem mondható biztonságosnak. Az ülésfűtés ettől függetlenül kitűnően működött, bár ennek erősségét sem tudtam azonnal állítani.
Tesztünk a következő oldalon folytatódik.