Sportosan elegáns belsőtér
Ami rögtön megfogott, amikor beültem az autóba, az a váltó és a középkonzol kialakítása, a nagyméretű (9,3 colos, tabletszerű) középső multimédiás kijelző, valamint ennek és a műszerfalnak a grafikája, színei. Első pillanatra kicsit soknak éreztem a dizájnt, úgy láttam, hogy kissé túltolták, de aztán megszerettem. Mert van benne fantázia, kreativitás, a grafikai elemek pedig szépek, színesek, igényesek. A Renaul Captur belső anyagai is igényesek, minőségiek, puhák. Bár a tesztautó kárpitozása az alapáras verziót jelentette, de felárért lehet kérni fekete kárpitot narancs dekorelemekkel (20 0000 Ft), vagy fekete műbőr-bőr kárpitozást (200 000 Ft). A mi autónk üléseit fekete szövettel és világos műbőr betétekkel kiegészített műbőr kárpittal vonták be.
A kormány jófogású, alul-felül kissé lapított, ezáltal sportos érzetet kelt. A multikormányon lehet ki-, bekapcsolni a tempomatot, a sebességkorlátozást, a beszédfelismerés funkciót. Innen is lehet vezérelni a telefont és a rádiót, a kormány mögötti műszerfalon lévő menüben is itt tudsz lépegetni. Az ülések jól tartanak, kényelmes bennük vezetni és utazni. A fejtámlák kissé a sportülések fejtámláira hasonlítanak, és az ülések oldalán végighúzódó világos betétek szintén a sportkocsik világát idézik.
Ugyanakkor az elegáns vonalat képviselik a belső tér krómbetétjei, például a kormányon, a középkonzolon, a tekerős klímagombokon, a légbeömlők szélein. A lekerekített formák, a szép illesztések, a minőségi anyagok is mind az igényességet tükrözik. A zongoragombok egy kis játékosságot csempésznek a dizájnba, itt lehet be- és kikapcsolni többek között az ülésfűtést, itt van a központi zár és az elakadásjelző kapcsolója, innen indíható a parkolást segítő asszisztencia is.
Nem baj, ha sokat vásárolsz, a csomagtérbe tuti be fog férni minden
A Renault Captur egyik különlegessége a lebegő középkonzol, amin a 7 fokozatú duplakuplungos váltó kapcsolója is helyet kapott. Valóban jól néz ki, nagyon trendi, bár az alatta lévő kis rekeszhez nem könnyű hozzáférni. Helyette pakolhatunk az előrébb húzható, majd hátrébb tolható könyöktámasz alatti kis tárolóba, az ajtók rekeszeibe, vagy a fiókszerűen kihúzható, viszonylag mély kesztyűtartóba.
A hátul utazók az első ülések háttámlájára varrt zsebszerű tartókba, vagy az ajtók kis tárolóiba pakolhatják a dolgaikat. Ugyanakkor nekik is jutott légbeömlő és USB-csatlakozó, amelyek a középső könyöktámasz hátuljába kerültek. Az előző generációhoz képest 11 centivel hosszabb az új Renault Captur, és ez a méretnövekedés a belső térben is érezhető. Sőt, a csomagtér is igen méretesre sikerült: 536 literről 1267 literre növelhető a hátsó ülések ledöntésével. A hátsó ülések egyébként 16 centivel előrébb húzhatók, ezzel a módszerrel is játszhatunk a csomagtartó méretének növelésekor. A márka büszke rá, hogy a modell szegmensében az egyik legnagyobb csomagteret tudta az új Capturnél kialakítani.
A motortípusokért és árakért lapozz a következő oldalra!