Vonzalom: ez a szó jellemzi az új Peugeot 3008 utasterét
Mint említettem, az autó kívül-belül, valamint motorisztikusan is megújult. Ám azért, hogy a végére maradjon a csattanó, az utastér bemutatását azokkal a dolgokkal kezdeném, amelyek nem változtak a 3008-as életében az előző szériához képest.
Ha szeretsz zongorázni, jó hírem van, ezt továbbra is megteheted a Peugeot 3008-asban, ugyanis a helyükön maradtak az úgynevezett zongorabillentyűk. Nekem kicsit repülőgépes kapcsoló hangulatot árasztanak, ezért én inkább így hívom őket. Viszonylag sok fizikai gomb van az új Peugeot 3008 modellben is, ami jó hír, mert így legalább biztosan azt nyomjuk meg, amit szerettünk volna, véletlenül sem pöttyintünk máshová. A középkonzolon tehát maradtak a régi kezelőgombok, a légbefúvó nyílások, az indítógomb, a váltókar és az üzemmódválasztó is. Hátrébb haladva megszokott helyükön találhatók a pohártartók és azok mögött a BMW-kben látottakhoz hasonló, dupla ajtós könyöklő.
Jó hír: frissült az új Peugeot 3008 3D-s i-Cockpit rendszere
Kihagytam valamit? Hát persze, de nem véletlenül! Az új Peugeot 3008 középkonzolját ékesítő képernyőt direkt a végén szerettem volna megemlíteni, ugyanis ez az egyik fő motívum, amin változtattak a tervezők. Nem csak maga az úgynevezett i-Cockpit rendszer újult meg, hanem a kijelző is, amin mindent látunk, ami az autóval és annak beállításaival kapcsolatos. A korábbi kisebb és sokkal puritánabbnak tűnő képernyő helyett mostantól egy 10”-os, úgynevezett HDi felbontású érintőkijelzőn végezhetjük el a kívánt beállításokat.
Aztán ott vannak az ülések. Azok kialakításával és az általuk nyújtott kényelemmel sosem volt gond, ahogyan most sem. Az új Peugeot 3008 tesztautójának ülései félig bőrrel, félig szövettel lettek bevonva, ez is egyfajta újdonság, ami kontrasztos, türkizkék varrással egészül ki.
Az új Peugeot 3008 Hybrid csomagtere tágas, 395 liter, ami annak is köszönhető, hogy szerencsére nem a csomagtér alatt, hanem az ülések alá okoskodták be a lítiumion-akksi csomagot. (Ha olyan autót keresel, amibe akár a fél lakást is bepakolhatod, akkor nézd meg ezt: Autók, amelyekbe majdnem a fél házat bepakolhatjuk) Síalagút is van, az ülések 60:40 arányban dönthetők, a kedvenc részem pedig az volt, hogy a folyamat kivitelezéséhez egy-egy kart helyeztek el mindkét oldalon. Ezeket meghúzva már előre is dőltek az ülések. Van 12V-os csatlakozó is, valamint további hely a padlózatban a töltőkábeleknek és az elsősegély csomagnak.
Új Peugeot 3008: milyen újítás történt meghajtás fronton?
Tesztautóm a „Hybrid225” volt, ami annyit jelent, hogy 225 lóerő az egyetlen villanymotorral kiegészített összteljesítmény. A konnektoros hibridekből ott van még a „Hybrid4 300”, ami magától értetődően 300 lóerő. A 4-es szám pedig az összkerékhajtást jelenti. Utóbbiban a Peugeot 1,6 literes turbós benzinmotorja jár, ami összesen két elektromotort kapott kiegészítésként a tengelyekre.
A Hybrid225-be ugyanez az 1,6-os turbós motor került, viszont abban az esetben csak elsőkerék-meghajtásról van szó. A Peugeot kisebb teljesítményű hibridje kifinomult vezetési élményt kínál és képes még lemerült akkumulátorral is észszerű üzemanyag-hatékonyságot eredményezni.
Ebbe az autóba is a 13,2 kWh-s akkumulátor került, ami sok más PSA-konszern-beli plug-in hibridben is szerepel. WLTP-szabvány szerint 100%-osan elektromos üzemmódban 59 km-t képes megtenni az új Peugeot 3008 PHEV. Ez a valóságban inkább kb. 50 km-nek feleltethető meg, de legalább nem fogyaszt rosszul! Feltöltött állapotban az autó kombinált üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,6 liter, 100 km-en. A teljes töltési idő Mode3 Type 2-es kábellel 3 óra 45 perc.
Kattints a következő oldalra, hogy megtudd, mennyire takarékos az új Peugeot 3008 Hybrid!