Se nem nagy, se nem kicsi

Az autó oldalán feltűnő a „töredezettség”, amely valójában egy háromszög alakú mélyedés a hátsó ajtóba illesztve. A sötétített, hátrafelé keskenyedő hátsó ablakok a sportkupék világát idézik. Mert nemcsak extravagáns és elegáns az új Peugeot 2008, hanem sportos is. A 18 colos, fekete könnyűfém felnik, a hátsó spoiler, a dupla krómozott kipufogóvég, a hátsó részt kettészelő fényes fekete csík is mind-mind a dinamizmust, erőt sugározzák.

peugeot 2008 hátsó rész
Csinos, formás, nem túl széles hátsó rész

A Peugeot új SUV-ja nem túl nagy, nem robosztus, mint mondjuk a szintén a PSA csoporthoz tartozó DS nagyobbik SUV-ja, a DS 7 Crossback. Ugyanakkor nem is kicsi, nem az a tipikus mini méret, mint például egy Fiat 500 vagy egy MINI Cooper. Pont jó méret ahhoz, hogy a városi forgalomban biztonságban érezzem magam benne (4,3 m hosszú, 1,77 m széles, 1,55 m magas). Megemelt hasmagasságának köszönhetően jól belátom belőle az utat, de ha sportosabb érzésre vágyom, akkor egyszerűen lejjebb engedem az ülést. És Eco vagy Normal vezetési módból átkapcsolok Sport üzemmódba.

Körbeöleli vezetőjét a Peugeot 2008

Ezt a sportos érzést az autóban ülve is érezhetjük. A kagylóformájú ülések, a sötét, különféle formák által szabdalt üléshuzat, a szintén sötét színű mennyezet (amelybe extraként kérhető panorámatető), a különleges, már-már futurisztikus formavilágú műszerfal kétségkívül azt az érzetet keltik, hogy sportos modellben ülünk. De hát a GT elnevezéshez (GranTurismo: a nemzetközi autósportban a nagy teljesítményű, sportos túrakocsik megjelölésére szolgáló kategórianév) mi más is illene?

peugeot 2008 icockpit műszerfal
A műszerfalon nincs hiány a szögletekből, hajlatokból, ívekbők

Ahogy beülünk az autóba, olyan, mintha az körbeölelne minket. A kis méretű, alul-felül lapított kormány jófogású, a kormány mögötti/feletti műszeregység a 3D-s technológiának köszönhetően szinte az arcunkba tolja a legfontosabb infókat – egyébként beállíthatjuk, hogy milyen információkat vetítsen ki elénk 3D-ben. A 10 colos érintőképernyős kijelző is a vezető felé fordul, ami szintén a körbeölelés érzetét kelti bennünk. És hogy mi jelenjen meg rajta (média, navigáció, klíma, autó beállításai, stb.), azt az alatta lévő billentyűkkel és a billentyűk feletti érzékelős gombokkal választhatjuk ki. Ez a rendszer (kormány, 3D-s műszeregység, érintőképernyő) a márka i-Cockpit (pilótafülke) rendszerének a része, és a többi modellben is találkozhatunk vele. Többek között a Peugeot 208-ban, amely idén elnyerte az európai Az év autója címet.

Tesztünk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3