Na, erre a kocsira mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy nem feltűnő! A Toyota C-HR Neon Lime igazi üde színfolt a szürke aszfalton. Különösen most az esős, borongós őszi, majd a közeledő hideg, szürke téli napokon. Olyan, mint egy vidám lime, amely az út felé magasodva csendben halad a forgalomban. Az út felé magasodva, mivel ez egy crossover SUV, és csendben haladva, mivel hibrid kocsiról van szó. Amelyet ha éppen csak a villanymotor hajt, akkor szinte alig hallani a motor zúgását.
Vagány autó kis étvággyal
A villanymotor mellé egy 1,8-as benzinmotor jár a 122 lóerős Toyota C-HR Neon Lime modellbe, amely a C-HR modellcsalád limitált kiadású változata. Mivel hibrid (és nem plug-in hibrid) autóról van szó, ezért a villanymotorba az energia az autó belső energiavisszatöltő rendszerén keresztül kerül. Például fékezés közben is termelődik energia, ami a villanymotorba jut. És vannak helyzetek, amikor csak a villanymotor működik. Például a kocsi beindításakor (emiatt szinte alig hallod, ahogy életre kel a motor), vagy állóhelyzetben, amikor várakozol a dugóan vagy a pirosnál. Vagy a gyerekre, amíg végre hajlandó lesz beszállni, hogy indulhassatok a nagyihoz. A villanymotornak köszönhetően pedig igen alacsonyan tartható a kocsi fogyasztása. Hivatalosan 3,9 litert eszik 100 km-en, nekem egy kicsit magasabb érték jött ki ennél, de nem sokkal. A benzinkúton meg is lepődött a pénztáros, hogy ilyen keveset tankoltam ebbe a sportos, vagány autóba.
Toyota C-HR Neon Lime: nem csak a fiatalok szeretik
Mert valóban feltűnő, vagány jelenségről van szó! És nem csak a járókelők szeme akadt meg a Toyota C-HR Neon Lime autón. Hanem az engem megelőző vagy a mellettem a piros lámpánál várakozó kocsik sofőrjei is kíváncsian nyújtogatták a nyakukat, hogy átkukkantsanak hozzám. Vagyis inkább a szemüket meresztgették, mivel a sötétített üvegen keresztül nem könnyű az utastérbe belátni.
És akkor nézzük, miért is ilyen látványos ez a crossover SUV! Mert nem csak az egyedi színe, hanem karakteres és dinamikus vonalvezetése miatt is fordultak olyan sokan utána az utakon. Külső dizájnja ugyanis igazán sportosra és vagányra sikerült. Sokak szerint fiatalos ez a forma, és ezért azt gondolják, hogy a Toyota a fiatal korosztálynak, elsősorban a húsz-, harmincéveseknek szánta. Ezzel azonban nem értek egyet! Nekem is nagyon bejött (és én már nem a harmincasok táborát erősítem), sőt, Kata szülei is teljesen odáig voltak érte.
Nézzük, mitől lett ilyen sportos a külső!
A sportosság jegyében került a Toyota C-HR Neon Lime modellre többek között cápauszony tetőantenna, hátsó sport tetőspoiler, sötétített hátsó és hátsó oldalsó üvegek, ezért lett zongoralakk fekete a tető, és szintén feketék a sárvédőélek, valamint a 18 colos könnyűfém keréktárcsák. Vagány megoldás a hátsó ajtók kilincselhelyezése és felemás (neon lime és fekete) fényezése, de ugyanígy tetszettek a feketére fújt oldalsó tükrök, amelyekbe az irányjelző is került. A Hybrid jelzés felbukkan a karosszéria oldalán és hátulján is, a Toyota C-HR márkajelzés pedig a hátsó részen látható.
A csapott, kissé coupé jellegű hátsó a sportautók világára hajaz, aminek köszönhetően nem egy átlagos SUV-val van dolgunk. Hála égnek! Persze szeretem azokat is, mivel biztonságot ad nekem a megemelt üléspozíció, ám ebben a kocsiban ez a biztonság- és SUV-érzet sportossággal, dinamizmussal és vagánysággal ötvöződik. A karosszéria oldalán végigfutó hullámvonal, az oldalra átlógó első és hátsó LED-lámpák, az elnyúló első fényszórókat összekötő fekete csík, a nem egysíkú csomagtérajtó mind-mind hozzájárul ahhoz, hogy tényleg egyedi és izgalmas legyen a Toyota C-HR Neon Lime hibrid külső dizájnja.
Toyota C-HR Neon Lime: jobb elől ülni benne
A sportosság fílingje a belső térben is érezhető, erre utal többek között a fűthető első ülések formája. A fejtámlákba még a Toyota C-HR márkajelzés is belekerült, a vezető ülés pedig elektromos deréktámaszt is kapott. Az ülések egyébként bőrborítással készültek Alcantara betétekkel, a kétféle textúra izgalmassá teszi őket. A zongoralakk fekete borítás a belső térben is feltűnik, például az automata váltót körülölelő konzolon – meg is látszik rajta minden porszem, hiába törölgettük le fotózás előtt. Az autó külső dizájnjához hasonlóan az ajtók belső kialakítására sem használnám a standard és unalmas jelzőket, a tervezők fantáziája valószínűleg ekkor is szabadon szárnyalhatott munka közben.
Ami azonban jól mutat kívül, az nem mindig jön jól belül. Gondolok itt a felfelé ívelő hátsó ablakokra és a hátsó szélvédő felé belógó tetőspoilerre. Ezek ugyanis igencsak besötétítik a belső teret. Aki hátul ül, az nem nagyon lát ki az oldalablakon, én pedig tolatáshoz nem tudtam igazán jól használni a hátsó szélvédőt. De sebaj, legalább kénytelen voltam a tükrök mellett a radar és kamera segítségével gyakorolni a tolatást.
Gazdagon felszerelt modellről van szó
Mert mindkét funkció került a Toyota C-HR Neon Lime modellbe. Ahogy van benne holttérfigyelő és ütközés előtti rendszer gyalogosvédelemmel, intelligens parkolást segítő funkció, de került bele automata távolsági fényszóró, jelzőtábla felismerő, és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. És az én nagy kedvencem, a kulcs nélküli nyitás/zárás, indítás is megtalálható benne. Ugyanakkor örömmel konstatáltuk Katával, hogy ha az automata váltót parkoló pozícióba állítjuk, akkor automatikusan bekapcsol a kézifék. Nem kell külön behúzni azt – vagyis lenyomni a kézifék-gombot, mivel ez is gombnyomásra működik. És ha el akarsz indulni, s ezért D vagy R fokozatba teszed a váltót, a kézifék magától kikapcsol.
A Toyota C-HR Neon Lime limitált kiadás egyébként gazdag alapfelszereltséget kapott, amihez egy minőségi JBL hifirendszer is jár, ami kilenc csúcskategóriás hangszórót jelent az autóban. A Neon Lime szériához ajándékba jön még egyébként egy JBL bluetooth-os fejhallgató és hangszóró, ingyenes féléves Deezer-előfizetés, valamint egy exkluzív tagság a JBL VIP Klubban. Bár nem hinném, hogy valaki kizárólag ezek miatt döntene az autó megvásárlása mellett.
Oké, aranyos gesztus a Toyotától, de nem a kis szuvenírek teszik vonzóvá a modellt. Hanem többek között az alacsony üzemanyag-fogyasztása, a gazdag felszereltsége, az egyedi dizájnja és színe. Akinek van rá 10 400 000 forintja, és egy sportos SUV-ra vágyik, annak tökéletes választás. Ja, és persze meg kell szokni, hogy úton-útfélen megbámulják a kocsit, és kíváncsian nézik, vajon ki az, aki be merte vállalni ezt a feltűnő színt és formát. De hát aki ki akar tűnni a tömegből (legyen akár húsz-, akár hetvenéves), annak eszébe sem jut lejjebb adni a Toyota C-HR Neon Lime Hybrid modelltől!
Infók a tesztautóról
Motor: benzines
Hengerűrtartalom: 1798 m3
Gyári vegyes fogyasztás: 3,9 l/100 km
Sebességváltó: automata:
Gyorsulás 100 km/órára: 11 mo
Max. sebesség: 170 km/óra
Szén-dioxid kibocsátás: 86 gr/km
Szállítható személyek száma: 5 fő
Tesztautó ára: 10 400 000 forint
További infókat a Toyota C-HR-ről itt találsz.