Szuperautók és a homologozációs folyamat
Számos olyan modell született az autózás történetében, amelyeknek semmi keresnivalójuk nem lenne közúton, hiszen versenypályára, murvára vagy hóra születtek. A homologizációs célból létrejött modelleknél a piaci versengés nagyjából lényegtelen volt, a szabályozások miatt viszont sorozatgyártásba kellett állítani ahhoz, hogy versenyezhessenek velük.
3. 1969 Dodge Charger Daytona
- 7,2 literes motor
- 375 lóerő
- 241 km/h-ás végsebesség
4. 1962 Ferrari 250 GTO
Ez a Ferrari az 1960-as évek egyik legikonikusabb versenyautója volt. A 250 GTO az egyik legértékesebb versenyautó a világon, ma már egy-egy jobb állapotban levő darab több tízmillió dollárért cserél gazdát.
- 3,0 literes V12-es motor
- 296 lóerő
- 254 km/h-ás végsebesség
5. 1982 Lancia 037 Stradale
- supercharged, 2.0-liter four-cylinder
- 205 lóerő
- 220 km/h-ás végsebesség
6. 2004 Maserati MC12
- 6,0 literes V12-es motor
- 621 lóerő
- 330 km/h-ás végsebesség
A következő oldalon folytatódik a szuperautók bemutatása.