Szuperautók és a homologozációs folyamat

Számos olyan modell született az autózás történetében, amelyeknek semmi keresnivalójuk nem lenne közúton, hiszen versenypályára, murvára vagy hóra születtek. A homologizációs célból létrejött modelleknél a piaci versengés nagyjából lényegtelen volt, a szabályozások miatt viszont sorozatgyártásba kellett állítani ahhoz, hogy versenyezhessenek velük.

3. 1969 Dodge Charger Daytona

dodge hemi daytona

  • 7,2 literes motor
  • 375 lóerő
  • 241 km/h-ás végsebesség

4. 1962 Ferrari 250 GTO

1962 ferrari 250 gto

Ez a Ferrari az 1960-as évek egyik legikonikusabb versenyautója volt. A 250 GTO az egyik legértékesebb versenyautó a világon, ma már egy-egy jobb állapotban levő darab több tízmillió dollárért cserél gazdát.

  • 3,0 literes V12-es motor
  • 296 lóerő
  • 254 km/h-ás végsebesség

5. 1982 Lancia 037 Stradale

lancia 037 stradale

  • supercharged, 2.0-liter four-cylinder
  • 205 lóerő
  • 220 km/h-ás végsebesség

6. 2004 Maserati MC12

2004 maserati mc12 szuperautók

  • 6,0 literes V12-es motor
  • 621 lóerő
  • 330 km/h-ás végsebesség

A következő oldalon folytatódik a szuperautók bemutatása.

1
2
3