Semmihez nem fogható vezetési élmény
A Porsche az 1965-ös Frankfurti Motor Show-n leplezte le a világ előtt a 911-es Porsche Targa modellt. Akkoriban a Targa nagyot újított, hiszen nem volt se kabrió, sem pedig kupé, hanem valami teljesen új. Az új Targa-koncepció egy teljesen új autózási élményt nyújtott, amely az évek során nem csak a következő 911-es, hanem más Porsche-modellekben is megjelent.
Az első szériamodellek végül 1967-ben gurultak ki a Porsche zuffenhauseni gyárából. A Targa egy csapásra siker lett, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az első generációs Porsche 911-esek több mint negyedét már az ikonikus ezüst bukókerettel adták el. Hamarosan már olyan újításokat is kapott a Porsche Targa, mint a hátsó lehajtható ablak, valamint a biztonságosabb, edzett üvegből készült fűthető üveg is bekerült a kínálatba.
Modellek jönnek mennek, a Targa változatlan
A Targa a második generációs 911-es Porsche-modelleknél is jelen volt, amelyeket 1973-tól gyártottak. Ekkor történt meg először, hogy a 911 karosszériája jelentősen megváltozott, megjelentek a doboz-szerű lökhárítók, ezek 8 km/h-ás sebességű becsapódásokat is képesek voltak úgy elnyelni, hogy az nem tett különösebb kárt az autó vázában. Ezzel már kielégítették a fokozott amerikai biztonsági előírásokat is. A targatető dizájnjában nem történt változás, csupán annyi, hogy a bukókeret ezúttal már fekete színben is elérhető volt.
1988-ban a Porsche bemutatta az első összkerékmeghajtású 911-est a 911 Carrera 4 Type 964 modellel, ezzel elérkeztünk az ikonikus sportautó harmadik generációjához. A Porsche megtartotta a 911 klasszikussá vált formáját, azonban a váz alatt az autó 85%-ban teljesen megújult. A 911-es első három generációjában összesen 87,663 Targa-modell épült.
A cikk a következő oldalon folytatódik.