25. születésnapját ünnepli a Porsche roadstere, a Boxster, aminek örömére egy speciális jubileumi modellel jelentkezik a német márka. Az új modell számos részlete felidézi az eredeti Boxster-tanulmányt, amely a nyitható tetejű, kétüléses modell sikertörténetét elindította az 1993-as Detroiti Autószalonon. A sorozatgyártású Boxster 1996-ban mutatkozott be, most pedig a modellsorozat már a negyedik generációnál tart, több mint 357 ezer legyártott példánnyal a háta mögött. A limitált szériás Porsche Boxsterből mindössze 1250 példányt gyártanak.
Porsche Boxster 25 Years
A különleges típus egyik leginkább lenyűgöző részletét az újraértelmezett Neodyme fényezés adja, amelyet rézhatású barna részletek emelnek ki, izgalmas kontrasztot adva az úttörő 1993-as koncepció GT ezüstmetál fényezéséhez. A jubileumi kiadásnál ez az árnyalat az elülső légterelőn, a hátsó kerekek előtti légbeömlőkön, a feliratokon és a kétszínű, 20-colos könnyűfém kerekeken köszön vissza. A Porsche a Boxster 25 Years modellt a GT ezüstmetál mellett mélyfekete metál és Carrara fehér metál színekben is elérhetővé teszi.
A történelmi eredeti modell stílusában fogant a speciális modell belső tere is. A Bodeaux bőrkárpitozáshoz illeszkedően a vászontető is vörös színű, amelyen dombornyomott Boxster 25 felirat szerepel. Mindkét megoldás elérhető fekete színben is. Az alumínium belső csomag, a 14-irányban elektromos állítható sportülések, a „Boxster 25” felirattal ellátott ajtóküszöbök és a fűthető, GT többfunkciós sport kormánykerék csak néhány tétel az új modell kibővített alapfelszereltségi listájáról.
Villámgyors reakció, kivételes teljesítmény
A jubileumi modell hajtóművét egy 718 Boxster GTS 4.0 szívó 4.0 literes boxermotorja adja. Villámgyors reakciói, kivételes teljesítmény-leadása és gazdag hangszíne teszi a magasfordulatú, 400 lóerős szívómotort igazán különleges, érzelmes darabbá. A Porsche a Boxster 25 Years kiadást hatsebességes kézi és hétsebességes Porsche duplakuplungos (PDK) váltóval is elérhetővé teszi.
A különleges kiadás végsebessége 293 km/h, a széria Sport Chrono csomag rajtautomatikájával mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Az alapfelszereltség része a 10 mm-es ültetéssel ellátott Porsche Active Suspension Management (PASM) sportfutómű, valamint a mechanikus önzáró differenciálművel ellátott Porsche Torque Vectoring (PTV). A két megoldás együttese kivételes rugózási kényelmet és sportos, dinamikus vezethetőséget biztosít.
A cikk a következő oldalon folytatódik.