Opel Grandland X Hybrid4: Tágas tér, komfortos utazás
A belső tér a kényelmi funkciók igazi tárháza. Az AGR ülések egy hosszú menetúton sem okoztak csalódást, ám ehhez szükség volt a megfelelő beállításokra. Az Ultimate felszereltségnek köszönhetően a lábtámaszt, az ülésmagasságot, de még a deréktámaszt is a saját igényeimre tudtam szabni. További pluszpont, hogy a beállított ülésmódot az ülés memóriájában el tudtam tárolni. Ennek köszönhetően pedig, ha valaki más vezette előttem az autót, utána nem kellett a saját beállításaimmal bíbelődnöm. Egyszerűen megnyomtam az én beállításomhoz tartozó gombot, és az ülés automatikusan felvette a kívánt pozíciót.
Az általunk tesztelt Opel Grandland X Hybrid4 felszereltsége igazi prémium érzetet nyújtott. A szellőztethető vezető- és utas ülés, a belső hangulatvilágítás, a hátsó ablakok árnyékolói, az állítható kartámasz, valamint a szinte minden információt kijelző műszerfal egyszerre kínált megnyugtató és élvezetes vezetési élményt. A komfortos vezetés élményét tovább fokozta a bőr borítású, fűthető kormánykerék, a hangszigetelt szélvédő és a kifejezetten jól sikerült futómű, amely tökéletesen suhant még az út adta egyenetlenségeken is. A hátul utazók sem panaszkodhattak a helyigényt illetően. A velem együtt utazó három felnőtt kifejezetten kényelmesnek, szellősnek tartotta az Opel hibrid SUV-ját.
Információ minden mennyiségben
Az Opel Grandland X Hybrid4 modellt úgy alkották meg, hogy a vezetője az autó állapotával minden egyes percben tisztában legyen. A műszerfalon lévő kijelzőre például számos lehetőséget kirakhatunk: a táblafelismerő funkciót, a villanymotor töltöttségi szintjét, a navigációt, az utcaneveket, és lényegében bármit, ami információ értékkel bír. Vannak azonban olyan elemek, amelyeket a digitális műszerfal fixen megjelenít: ilyen a vezetési mód, valamint az áramfogyasztás. Ez utóbbi nagyon hasznos, hiszen így biztosan tudhatjuk, hogy még hány kilométert tehetünk meg a következő töltésig. Kifejezetten ajánlatos mindezek mellett telepíteni a MyOpel applikációt, hiszen ezzel nem csupán egy téli reggelen tudjuk előre felfűteni az autót, de a nappalink kényelméből az autó töltését is időzíteni tudjuk.
A középen elhelyezkedő 8 colos érintőképernyős konzol könnyen kezelhető. A navigációt, a töltés-, és fogyasztás mutatókat játszi könnyedséggel megtaláljuk itt. További plusz pont az Opelnek, hogy a klímát külön, manuálisan tudjuk kezelni. A hűtés funkció azonban egy kissé furcsára sikeredett, mivel az aranyközép utat a majd’ egy hét alatt sem sikerült megtalálnom. Vagy jéggé dermedtem, vagy párásan izzadtam.
Említést igényel még a pöccintéssel vezérelhető, nyolc fokozattal bíró automata váltó, amely kifejezetten gyorsan kapcsol, ám lassú tempó mellett néha-néha megdöccenti az autót. A stílusos váltó mellett kiemelném még a „Drive mode” jelzéssel ellátott üzemmód választót, amelyet én csak az élmények joystick-jának neveztem.
Lapozz, hogy további érdekességeket tudj meg erről a modellről!