Az elkövetkezendő évtizedek újabb változást kívántak. A trend a pimasz, üzlet-fókuszú 80-as évek irányába változott. Ez volt az individuális státusz és az önkifejezés korszaka, mely a vastag betűtípusú, csillogó, metál emblémák felemelkedését hozta. Ezek sokszor régiónként, akár modellenként is változtak.
A végső márka születése
A cég számára nagyon hamar világosság vált, hogy amennyiben erős, globális márka-jelenlétet szeretnének elérni, egységes vizuális identitásra van szükség. Így jelent meg metál, egyszínű dizájnnal 2001-ben az új logó. Az új formaterv a modern ipar szimbólumaként tört be a piacra, és ettől kezdve egységesen jelen volt minden Nissan modellen. Bihanic professzor magyarázata szerint az indusztriális stílusú dizájn, mely a 2001-es frissítésen szerepelt „elterjedté vált szinte minden autógyártónál: 3D kiemelés, vékony betűvastagság és metálszürke, mely árnyék és tükröződés effektet biztosított”.
A 2020-as évekbe lépve újabb korszakhoz érkezett el a világ és a Nissan egyaránt. Kezdetét vette az elektronikus világ fejezete. A Nissan egy új, leegyszerűsített logóval mutatkozott be, mely büszkén szerepelt elsőként a vadonatúj zéró-emissziós Nissan Ariya orrán. Az új márka egy karcsúbb, egyszínű „flat” 2-D formátumot alkalmaz, vékonyabb vonalakkal és élesebb definícióval. Ennek ellenére, az ismerős „Nap korong forma a Nissan felirattal a közepén” koncepciónak köszönhetően az örökség továbbra sincs elfeledve. Tsutomu Matsuo, a Nissan haladó-dizájn részlegének helyettes igazgatója szerint: „Az új Nissan logó a múltbéli változatokból átemelt vezérüzenetet kommunikálja: Ha erős, eltökélt a hited, ezzel akár a Napot is meghódíthatod.”
A Nissan logó 2020-as megtestesülése sokkal inkább egy evolúció, mintsem egy teljesen új megtestesülés. A cég Nissan Intelligent Mobility-n keresztül a zéró-emisszió világ felé tartó, folyamatban lévő utazásáról beszél, miközben megtartja az innováció és a hagyomány szellemét.
Ha érdekel, nekünk hogy tetszett a Nissan elektromos autója, olvasd el tesztünket: Nissan Leaf: teszteltük Európa legnépszerűbb e-autóját!
Sőt, tudtad, hogy Dobó Kata a Leaf márkakövete? Interjúnkat itt találod: Dobó Kata kislánya szerint menő, hogy az anyukája elektromos autót vezet