Nissan logó

A több, mint 80 évnyi autóipari múlttal büszkélkedő Nissan logó elképesztő fejlődésen ment keresztül az évek során. Márkaidentitása azonban mit sem változott. A Nissan ma is ugyanúgy a “Nap terméke”, mint majd egy évszázaddal ezelőtt.

Az örök érvényű Nissan jelkép

A japán karakterekkel írott Nissan lefordítva annyit tesz: Naptermék, avagy a Nap születése. Története pedig a 30-as években kezdődött. Yoshisuke Aikawa egyesítette a Tobata Foundry Co., Ltd. holdingját a Nihon Sangyo és Dat Motorcar Co. cégekkel. Így jött létre egy közös fúzió, melynek eredménye a Nissan névre keresztelt vállalat lett. A megalakult cég együttesen kezdte el árulni a Nissan és Datsun járműveket. Ehhez azonban szükségük volt egy márkalogóra, amelyet ekkora még a Datsunk dizájnjából örökítettek át. Felhasználták a márka emblémájának motívumát és stílusát is. Így jött létre az első logó: egy kék téglalap és a márkanév bevésett fehér betűkkel, valamint egy vörös kör a háttérben, ami a felkelő Napot szimbolizálta.

Nissan logó
A Nissan legelső márkalogója

David Bihanic professzor, a grafikai szimbolizmus szakértője később megerősítette, hogy már az első márkalogó is emblematikusan utal a márka japán gyökereire, mely rokon értelmű a japán zászlón jelen lévő vörös koronggal. Az első márkalogót egészen az 1970-es évekig használták. Azóta összesen négy újra-vizionálás történt, de mégis mindegyik logó meg tudta tartani szerves kapcsolatát a cég örökségével és kultúrájával.

Eltérő Nissan logó, eltérő embléma

Ahogyan a járművek egyre inkább fejlődtek az évek múlásával, megjelent egy új igény is. Az autógyártók szerették volna, ha a járműveken szereplő márkaemblémák kortárs stílusban tükrözik a nevüket, elválasztva a stabilabb, tradicionális márkalogótól. A Nissan pedig igyekezett mindent megtenni, hogy elégedettséget érjen el, ezért emblémák egész sorát vonultatta fel, eltérő grafikai stílusokban.

A Nissan emblémák legjobb példái a 20. század közepéről származnak. A formális, nagybetűs NISSAN embléma megszokottá vált az 50-es években, ám mégis felváltotta a dőlt betűstílus a 60-as években. Ez a változás a mozgalmasság érzetét adta egy olyan időszakban, ahol az autóbirtoklás vágya virágzott és a személyes szabadság felértékelődött. Az 1960-as években megjelent logó esetében már a nagybetűs N-t is elhagyták.

Nissan logó
Az 1956-os márkajelzés

A Nissan logójának története a következő oldalon folytatódik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
2