Lexus LBX menetpróbán jártunk!

A Lexus legkisebb modellje, az LBX egy rövid menetpróba keretében mutatkozott be a hazai közönségnek. Kevés ekkora méretű luxusautó létezik, mondhatni a kicsi Lexus-szal a márka új dimenzióba lépett. Aki prémium minőségű autóra vágyik de nincs szüksége ennél nagyobb méretű autóra, annak ragyogó választás lehet a Lexus LBX. De mit is nyújt egy ekkora luxus SUV? Menetpróbánkból kiderül.

Vagány és szerethető

A képen is és élőben is látszik, hogy ez végre egy igazi csajos autó. Gyönyörű élénk színekben érhető el és tele van finom kis részletekkel. Nagyon mai a forma, minden divat trendnek megfelel: büszke kiállású, aranyos kis SUV forma, szép felnik, vagány fényszórók… Egyedi, nagyon szerethető jelenség az LBX.

Pihe-puha beltér

Olyan érzés beülni, mintha egy mini luxuslakásban lennénk: minden puha, igényes szövettel van borítva, szépek a varrások és jó hozzáérni a kezelőszervekhez. Jó méretű a kormány és kényelmes a vezető pozíció. Szerencsére van váltókar, amin a kezünk megpihenhet és innen is kényelmesen elérjük a digitális középkonzolt.

A szórakoztató rendszer gyorsan fut, szuper felbontásban köszön vissza a 360 fokos képet adó tolatókamera. Jut hely a magunknál hordott százezer apróságnak is: az ajtóba nagyobb kulacs is elfér a fedeles könyöklő alatti tároló pakolópolccal segít fenntartani, aminek nem szabad a kupac aljára merülnie, egyébiránt extra pohártartót is rejt a fedele. A váltó alatt is van egy kisebb ridikülnek való polc az ülések között. Ritka, hogy egy ekkora autó valóban jól pakolható, átgondolt és ennyire igényesen kidolgozott legyen.

A kategória arányai a hátsó sorban köszönnek vissza, bár méretéhez képest nem kényelmetlen hátul ülni gyerekeknek vagy kisebb felnőtteknek. Barátságos megoldás, hogy itt is találunk USB aljzatokat és puha kárpitozott ajtó borítást is. A csomagtér mérete meglepően jó: 332 liter illetve a négykerék meghajtású változatnál 255 liter.

Kényelmesen virgonc

Az autó a Yaris Cross műszaki alapjaira épül, de valahogy mindenben többet nyújt, nem csak egy kis átkozmetikázás található a felszín alatt. A Lexus LBX a 136 lóerős hibrid hajtásának köszönhetően meglepően rugalmas és a futómű is igényesebb – ez a városi cikk-cakkozás során előnyös tulajdonság. Emellett meglepően takarékos is, de ezt majd a tartós tesztünkön tudjuk precízebben lemérni.

Az használat prémium érzetét számomra az elképesztő csend és kifinomult működés adja. A kis Lexus-szal annyira  pihe-puha menetkomfortban utazhatunk, amit eddig csak ennél magasabb kategóriájú és sokkal drágább autókban tapasztaltam. Macskaköves úton is lágyan dorombol, a cincogás mentes beltérben pedig hamar „zen” hangulatba kerülünk. Könnyű vele parkolni, szűk helyen megfordulni és jó visszanézni rá a parkolóban.

A minőség ára

A minőségi életérzésnek persze ára van. Az alapszintű felszereltség – meglepően az egyik legjobb színben, a képeken is látható Amalfi sárgában – 12.290.000 Ft-tól indul. Bár ez a változat is tartalmaz minden fontosabb vezetéstámogató- és kényelmi rendszert számos extra felszereléssel egészíthetjük ki a specifikációt és nagyon szép, akár kéttónusú fényezésekkel szabhatjuk személyre a kis Lexus LBX-ünket, amelyből választhatunk első- vagy négykerék meghajtású változatot is. A legmagasabb felszereltségi csomag ára 15 millió forint és még erre is lehet egyedi extrákat konfigurálni.

Kinek ajánljuk?

Annak ajánljuk ezt az autót, aki értékeli a kifinomult minőséget, de nincs szüksége ennél nagyobb autóra.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •