Online élelmiszer rendelés az új norma
A Nielsen-kutatás adatai szerint megugrott az e-kiskereskedelem. Csak Olaszországban 162%-kal nőtt az online kiskereskedelem értékbeli forgalma március végén. Franciaországban február 10. és március 15. között 90%-kal ugrott meg az e-kiskereskedelmi megrendelések értékbeli forgalma. Spanyolországban három hét alatt közel 60%-kal lőtt ki az e-kiskereskedelem értékben. Magyarországon a bevásárlási láz csúcspontján, a 13-14. héten a hazai kiskereskedelem is háromszámjegyű növekedést produkált online.
A COVID-19 miatt alapjaiban változtak meg a bevásárlási szokásaink. A járványhelyzet előtt Kelet-Európában átlagosan tízből egy fogyasztó próbálta ki az online élelmiszer rendelés adta lehetőségeket. Mostanra pedig már elmondható, hogy a fogyasztók alkalmazkodtak a megváltozott körülményekhez. A korlátozások és a szociális távolságtartás bevezetésével hajlamosabbak vagyunk házhoz rendelni az élelmiszert. A Nielsennél arra számítunk, hogy új szakaszba lép az online bevásárlás, mely a krízis elhárulta után is beépül a fogyasztói magatartási mintázatokba” – mondta Kurucz Péter, a kereskedői kapcsolatok igazgatója.
Ami a magyarok étkezési szokásait illeti, 48%-uk többet főz, mint a járvány előtt, az ételrendelésre 13%-kal többen voksolnak, míg az elviteles opcióval közel 10% él gyakrabban.
Minél tovább húzódik el, minél távolabb van a koronavírus-járvány vége, annál jobban berögzülhetnek a most kialakuló rutinok. Ez pedig számtalan új lehetőséget tartogat a piaci szereplőknek, vélekedett Johan Sjöstrand, a Nielsen nyugat- és közép-európai, valamint csendes-óceáni régiójáért felelős elnöke.