Már évek óta jól megérti egymást a Mazda és a Toyota

Kevés olyan jól működő, harmonikus partneri kapcsolat van az autóiparban, mint amit a Toyota és a Mazda ápol már hosszú évek óta. A két vállalat  2015-ben formálisan is technológiai fejlesztési együttműködési szerződést írt alá. 2018-ban pedig megnyitották közös gyáregységüket Észak-Amerikában. Az Észak-Amerikában évek óta működő stratégiát akár már a jövő évtől az európai piacon folytathatják. Tipp: Egy vagyonért kelhet el ez a 40 éves makulátlan Toyota Pickup

Mazda Toyota
Már 6 éve tart a közös munka (Fotó: Toyota)

A stratégiai kooperáció keretében a cégek elsősorban hajtáslánc-technológiáikat osztják meg egymással. A Mazda a belső égésű motorok, a Toyota pedig a részben és teljesen villamosított (azaz hibrid és elektromos) rendszerek szakértőjeként erősíti a szövetséget. Ezeken túlmenően azonban egy sor fontos, noha kisebb jelentőségű együttműködésre is sor került a két vállalat között. Ennek köszönhetően például 2015 óta a Mazda mexikói üzeme gyártotta és szállította az észak-amerikai piacokon Toyota Yarisként értékesített kisautót: egy átcímkézett Mazda2-est. Ezt is ajánljuk: Molnár Andi szerint a Toyota Yaris Cross gyönyörű és praktikus autó

A Yaris átcímkézése fontos mérföldkő lehet a Mazdának

Most minden jel arra utal, hogy 2022-től a Toyota viszonozza a szívességet, de nem Észak-Amerikában, hanem Európában, és nem kizárólagosan. Egy tavalyi jelentésben már olvashattunk arról, hogy a Mazda egy „Yaris Hybrid alapú modellel” bővítené portfolióját. Mindezt elsősorban a flottaemissziós értékek csökkentése érdekében tenné. Az információk arra engedtek következtetni, hogy a Mazda esetleg átemeli a Yaris Hybrid hajtásláncát a következő, negyedik generációs Mazda2 modellbe. Ám úgy tűnik, ennél is egyszerűbb utat választottak. Ezt se hagyd ki: Olyan limitált fekete Lexus jön, amit még Batman is megirigyelne

A Toyota Yaris átcímkézése fontos szerepet játszik a Mazda azon célkitűzésének megvalósításában, hogy 2025-ig tizenhárom új, részben vagy teljesen elektromos típust (konkrétan öt hibridet, öt plug-in hibridet és három villanyautót) vezessen be a világpiacokon. Arról egyelőre nem született végleges döntés, hogy a Mazda folytatja-e bizonyos piacokon a lassan kiöregedő, harmadik generációs Mazda2 forgalmazását.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

1
2