Mazda MX-5 RF: Egy régi klasszikus új köntösben
Tesztautónk Takumi felszereltséget kapott, ami a csúcsot jelentő Revolution Top alatt csak egy szinttel marad el. Az utastérben a karcsú, 3 küllős, bőrborítású kormánykerék jó fogású, innen irányítható a Cruisematic-rendszer (tempomat), amely stresszmentes vezetést biztosít, ha épp csak kényelmesen csordogálni van kedvünk. Emellett természetesen egyéb vezetői asszisztenciák is megtalálhatóak a Mazda MX-5 RF-ben, így például a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Gyalogosvédelem, Holttérfigyelő, Fáradságfigyelő Rendszer, továbbá tolatókamera, mely megkönnyíti a parkolást.
Az utastér a burgundi árnyalatú Nappa bőrülésekkel elegáns és letisztult. A 7 colos színes kijelző képes telefontükrözésre, kapott természetesen Android Auto/Apple Carplay támogatást, menürendszere jól átlátható. A Mazda MX-5 RF elnevezésből az RF (retractable fastback) összetétel a nyitható tetejű sportkocsira utal. Ennek a kocsinak ez a showeleme, ami megfűszerezi az amúgy is tökéletes élményt. Az elektronikusan működtethető tető nyitása/zárása mindössze 13 másodpercet igényel, ám ezt csak álló helyzetben tehetjük meg. A látvány kedvéért megálltak az emberek az utcán, ugyanis nem mindennapi élmény, ahogy a szerkezet eltünteti a tetőt és előbukkannak a sportos, bordó bőrülések.
A nyitható, kemény tetős RF modellnek az a nagy előnye, hogy évszaktól függetlenül használható: télen épp úgy járhatunk vele, mint nyáron. Igaz, ennek verziónak a vászontetőshöz képest megkérik az árát, a tesztautó meghaladta a 12 millió Ft-os vételárat. Ezért az árért viszont az élményautózás örök szenvedélyét vehetjük meg, négy évszakra szólóan. Csomagtere 127 liter, azaz nagyjából két sporttáska fér el benne, de egy hosszú hétvégéhez két főnek nem is kell több. Mindennapi városi használathoz kíván némi kompromisszumkészséget a Mazda MX-5, ám cserébe páratlan vezetési élménnyel kárpótol bármikor, ha hétvégén útra kelünk vele.
Mazda MX-5 RF Takumi G184
Alapár: 12 114 900 Ft
metálfényezés: 96 900 Ft
Tesztautó ára: 12 211 800
Motortérfogat: 1998 ccm
Maximális teljesítmény: 184 LE /135 kW
Maximális nyomaték: 205/4000 Nm/rpm
Fogyasztás: 6,6 liter/100 km
Váltó: 6 sebességes manuális váltó
Ha érdekel az új Mazda 3 Hatchback tesztje is, olvasd el írásunkat!