Jelentős évfordulóhoz érkezett a hazai autógyártás, és a Magyar Suzuki Zrt. 2021-ben. 30 éve, 1991 tavaszán, 50 év kihagyás után éledt újjá ugyanis a személygépjárműgyártás Magyarországon. Mintegy 3,6 millió Suzuki készült Esztergomban a vállalat három évtizeddel ezelőtti megalakulása óta. Ha ennyi autót sorba állítanánk egymás után, az esztergomi Suzukitól elérnénk egészen a japán anyacég Hamamatsuban található üzeméig, sőt még a visszautat is megkezdhetnénk. Eddig Vitarából készült a legtöbb modell. A 3,5 milliomodik Suzuki is a közönségkedvenc modell hibrid változata lett tavaly. A Magyar Suzuki 2019 decemberében kezdte meg a hibrid járművek sorozatgyártását. 2020 januárjától pedig már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az európai uniós piacokon.
A Suzuki ötödik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítéseket
A rendszerváltás után az esztergomi autógyár volt az első jelentős zöldmezős külföldi beruházás Magyarországon, 2019-es adatok alapján pedig az ország 7. legnagyobb árbevételű vállalata lett a Magyar Suzuki.
„Cégünk, a hazai autóiparban egyedüliként, kezdettől fogva teljeskörű gyártótevékenységet folytat Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy az acéllemezek préselése, hegesztése, a karosszéria festése, a gépjárművek összeszerelése és a kész autók minőségellenőrzése is nálunk, Esztergomban történik. Vitarából gyártottuk eddig a legtöbbet, ezt követi az SX4, a harmadik helyen pedig a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift szerepel” – emelte ki Bonnár-Csonka Zsuzsanna a Magyar Suzuki Zrt.vállalati kommunikációs vezetője.
A 123 ország számára készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság ma importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. 2019. áprilisa óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja, így Közép-Európa meghatározó járműipari központja is egyben.
A cikk a következő oldalon folytatódik.