netes vásárlás
A vaterás keresések alakulása remekül szemlélteti a magyarországi járványhelyzet alakulását; fotó: Freepik/ijeab

Mivel hiánycikk volt, szájmaszkot, folyékony szappant és kézfertőtlenítőt március végén vásároltak a legnagyobb számban a Vaterán, de szeptember első felében, a járványügyi szigorítások bejelentésekor újabb roham volt ezekért a termékekért. Az online piactér látogatói körében októberben pedig az „Ikea” volt a leggyakoribb keresőszó. Nézzük, mik a legkeresettebb termékek a neten.

Netes vásárlás koronavírus idején

A koronavírus első hulláma során a szájmaszkok, gumikesztyűk és más gyógyászati segédeszközök forgalma több mint két és félszeresére nőtt a járvány előtti hetekhez képest a Vaterán. A második hullám szeptemberi kialakulása óta másfélszer annyi ilyen termék fogy az oldalon, mint az év elején. Az élelmiszer és háztartási vegyiáru kategória – amelyben tisztító-, és fertőtlenítőszerek – is találhatók, forgalma 80 százalékkal múlta felül a járvány előtti időszakot, de a jelenleg is zajló második hullámban is mintegy 20 százalékkal magasabb forgalmat bonyolít.

A bútorok és lakberendezési tárgyak forgalma csupán a kijárási korlátozások első hetében csappant meg, és szinte rögtön visszaállt a járvány előtti számokra. Szeptember óta pedig ezek az egyik legkeresettebb termékek a neten – ez a kategória még a járvány előtti heteknél is nagyobb forgalmat generál az online piactéren.

A cikk a következő oldalon, az őszi top-termékekkel folytatódik. 

1
2