Ha már egy korábbi cikkünkben bemutattuk nektek, hogy milyen luxus, négykeréken guruló erődítményekben közlekednek a legbefolyásosabb államfők, akkor azt is látnotok kell, hogy mivel utazik az egyik legbefolyásosabb egyházfő. Most megtudhatod, mi a jellegzetes üvegkalitkás pápamobilok története, mit keresett II. János Pál pápa egy teherautón, és hogy melyik pápa utasítja vissza a luxust.
1930 – Mercedes-Benz Nürburg 460 Pullman
Az első pápamobil XI. Piusz pápának készült 1930-ben. A limuzint a Mercedes-Benz két évig fejlesztette, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen az egyházfőnek. Az autó egyik érdekessége a hátsó ülésen található vezérlőegység, amellyel a pápa utasításokat adhatott a vezető számára, ezen négy gomb állt: jobbra, balra, gyorsabban és haza.
1960 – Mercedes-Benz 300d Pullman Landaulet
A következő, kimondottan a pápa számára készített autó szintén a Mercedes-Benz gyárából gurult ki, egészen pontosan 30 évvel az első után. A kabriótető a már a közvetlenebb kapcsolatot volt hivatott szimbolizálni egyházfő és hívei között. Az impozáns 300D Pullman Landaulet hátsóülése egyetlen kényelmes fotelből állt, ahol XIII. János pápa foglalt helyet.
1964 – Lincoln Continental Limousine
A pápa 1965-ös New York-i látogatása során egy átalakított Lincoln Continentalt használt. A vérbeli amerikai autót úgy alakították át, hogy a tömeg még rossz idő esetén is láthassa VI. Pált, ezt szolgálta a hátsó átlátszó plexi rész. Az autón már megjelent a mára már szokásossá vált megoldás, amely a pápa állva utazását is lehetővé tette.
A következő oldalon további pápamobilok találhatók.