A magyarok körében továbbra is megdönthetetlen az eszpresszó népszerűsége – derül ki az OMV közel 2000 fő megkérdezésével készült friss felméréséből. A kávéfogyasztási szokások feltérképezése céljából készített kutatás szerint itthon a fogyasztók csaknem fele (45%) így issza a feketéjét, de nagy rajongói tábora van a hosszú kávénak (19%) és a cappuccinónak (17%) is. A magyarok 44%-a jellemzően két csésze kávét fogyaszt el egy nap. Minden negyedik ember (25%) három, minden tizedik (10%) pedig még ennél is több kávét iszik meg.
Kávézás: otthon vagy benzinkúton?
A megkérdezettek a kényelmes kávézás szerelmesei, a főleg otthon történő feketézés mellett (73%) útközben, például egy töltőállomáson is leginkább a helyben fogyasztást választják (76%). Az úton lévők fele (50%) ragaszkodik a megszokott, kedvenc kávétípusához. Több mint egyharmaduk (37%) szívesen nyit új az ízek felé. Utóbbit jól alátámasztják a nyári kávéfogyasztási szokások kapcsán adott válaszok: a legmelegebb hónapokban a töltőállomásra betérők kimagasló arányban választják például a jegeskávét, mint máskor. A válaszadók számára a kávé kiválasztásakor a legfontosabb szempont annak minősége (67%), de hangsúlyos szerepet játszik az ízesítés (12%) és a márkanév (12%) is. A minőségért cserébe egy-egy csészénél minden második fogyasztó (50%) alkalmanként, több mint egyharmaduk (38%) pedig akár minden esetben hajlandó a nagyobb anyagi áldozatra. Így a többség 300-500 forintos (63%), egyesek viszont akár az 500 forintnál drágább (20%) kávé megfizetésétől sem riadnak vissza.
Az OMV adatai szerint a fogyasztás minden termékkategóriában kezd visszaállni a veszélyhelyzet előtt megszokott szintekre. A fogyasztási szokások ugyanakkor jelentősen változnak. Az autópályák mentén fekvő töltőállomások súlya mérséklődött, míg a városi kutaké növekedett.