A legendás Toyota Hilux kívül-belül megújult: a robusztus dizájn mellé vadonatúj, 2,8 literes motort kapott, ami még jobb teljesítményt biztosít országúton és terepen egyaránt. Mindehhez továbbfejlesztett műszeregység és multimédia technológia társul. A modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége ezentúl a négykerékhajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimplakabinos, extrakabinos és duplakabinos) rendelkezésre áll. Nézzük, mit tud a japán terepjáró, amelynek honi népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy minden harmadik hazánkban eladott pickup Hilux volt az idei év első félévében.
Presztízst sugalló dizájn és high tech megoldások
A hűtőrács és a lökhárító új, merész és erőteljes karakterével a formatervezők látványosan átalakították a Hilux orr-részét. Ez határozottabb kiállást kölcsönöz a pickupnak. Az új stílust még izgalmasabbá varázsolják az újonnan tervezett első és hátsó LED lámpatestek, a csiszolt felületű és feketére fényezett 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új (Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz) karosszériaszínek.
Az utastér leginkább szembeszökő változása a műszeregység új kialakítása, illetve a 8 colos infotainment képernyő. A továbbfejlesztett multimédia rendszer gyorsabb szoftvert kapott. Képernyője is hamarabb reagál, az okostelefonok integrálását pedig az Apple CarPlay® és az Android Auto™ rendszerek könnyítik meg.
A bőséges felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, a műholdas navigáció, az automatikus klímarendszer, az első-hátsó parkolássegítő szenzorok. És persze egy 9 hangszórós JBL Premium hangrendszer. A Hilux exkluzivitását rengeteg tartozék fokozza. Ilyen a műanyag bukócső, a motoros mozgatású alumínium platótakaró roló, a platóhátfal-zár, a keménytető vagy a platóra épített 12 voltos elektromos csatlakozó.
Meggyőző hajtásláncot kapott az új Toyota Hilux
Az új Hilux hajtáslánc-kínálatában most megjelenik egy új, még erőteljesebb, 2,8 literes, 204 DIN lóerős dízelmotor. Az 500 Nm forgatónyomatékú erőforrás mindössze 10,0 másodperc alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 km/órára (vagyis 2,8 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a jelenlegi 2,4 literes blokk). Átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 204 g/km. A kettős célú és szabadidős igényeket legmagasabb szinten kielégítő új, 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez lesz megrendelhető. A vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez.
Az extrém terepviszonyok között kifejezetten hasznos, hogy a Toyota Hilux azon kevés autók egyike, amelyek még mindig masszív alvázra épülnek. Emiatt hatásosan állnak ellen az erős csavaró erőhatásoknak. A jármű kényelmét és vezethetőségét tovább javítják a futómű és a szervokormány fejlesztései. A felfüggesztésben elöl és hátul is áthangolt lengéscsillapítók találhatók. Ez, valamint a laprugók megújult formája és az áttervezett bekötési pontok simább rugózást biztosítanak, miközben a talajegyenetlenségek vagy a kátyúk okozta ütések kevésbé érezhetők az utastérben.
Legyőzhetetlen: az Invincible felszereltség
A Hilux-sorozat csúcsmodelljeként kínált, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható Invincible modellváltozatot kifejezetten a kettős célú és a szabadidős használatra alakította ki a Toyota. Az Invincible változat alapja a High felszereltség, amit exkluzív műszeregység, illetve fekete metálfényezésű és feketére krómozott betétek egészítenek ki. Sőt még az intelligens kulcs kialakítása is egyedi. A duplakabinos kivitelben ‘tiszta kék’ fény világítja meg az első és hátsó ajtókárpitokat, és a különleges enteriőrt kéttónusú, perforált bőr üléskárpitok teszik teljessé.
A japán terepjáró első tesztelője Fernando Alonso volt, aki úgy nyilatkozott: „Ez az autó még akkor is komfortos, ha egészen a végletekig meghajszoljuk. Azt hiszem, az új Toyota Hilux tényleg legyőzhetetlen lesz.”