Toyota Hilux Magyarországon
Minden esélye meg van arra, hogy visszaszerezze hagyományos első helyét a honi piacon is

A legendás Toyota Hilux kívül-belül megújult: a robusztus dizájn mellé vadonatúj, 2,8 literes motort kapott, ami még jobb teljesítményt biztosít országúton és terepen egyaránt. Mindehhez továbbfejlesztett műszeregység és multimédia technológia társul. A modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége ezentúl a négykerékhajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimplakabinos, extrakabinos és duplakabinos) rendelkezésre áll. Nézzük, mit tud a japán terepjáró, amelynek honi népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy minden harmadik hazánkban eladott pickup Hilux volt az idei év első félévében.

Presztízst sugalló dizájn és high tech megoldások

A hűtőrács és a lökhárító új, merész és erőteljes karakterével a formatervezők látványosan átalakították a Hilux orr-részét. Ez határozottabb kiállást kölcsönöz a pickupnak. Az új stílust még izgalmasabbá varázsolják az újonnan tervezett első és hátsó LED lámpatestek, a csiszolt felületű és feketére fényezett 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új (Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz) karosszériaszínek.

Toyota Hilux terepjáró
A Toyota Hiluxból tavaly mintegy 38.000 darab talált gazdára Európában, ebből mintegy 1300 darab hazánkban kelt el

Az utastér leginkább szembeszökő változása a műszeregység új kialakítása, illetve a 8 colos infotainment képernyő. A továbbfejlesztett multimédia rendszer gyorsabb szoftvert kapott. Képernyője is hamarabb reagál, az okostelefonok integrálását pedig az Apple CarPlay® és az Android Auto™ rendszerek könnyítik meg.

Hliux műszerfal
A képernyőt mechanikus gombokkal és forgótárcsákkal szereltek fel – ezek minden vezetési helyzetben egyértelműbben kezelhetők

A bőséges felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a kulcs nélküli nyitás és nyomógombos motorindítás, a műholdas navigáció, az automatikus klímarendszer, az első-hátsó parkolássegítő szenzorok. És persze egy 9 hangszórós JBL Premium hangrendszer. A Hilux exkluzivitását rengeteg tartozék fokozza. Ilyen a műanyag bukócső, a motoros mozgatású alumínium platótakaró roló, a platóhátfal-zár, a keménytető vagy a platóra épített 12 voltos elektromos csatlakozó.

LED lámpa Toyota terepjáró
LED lámpatestek, amelyektől még izgalmasabb lett az ikonikus japán terepjáró

Meggyőző hajtásláncot kapott az új Toyota Hilux

Az új Hilux hajtáslánc-kínálatában most megjelenik egy új, még erőteljesebb, 2,8 literes, 204 DIN lóerős dízelmotor. Az 500 Nm forgatónyomatékú erőforrás mindössze 10,0 másodperc alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 km/órára (vagyis 2,8 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a jelenlegi 2,4 literes blokk). Átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 204 g/km. A kettős célú és szabadidős igényeket legmagasabb szinten kielégítő új, 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez lesz megrendelhető. A vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez.

vadonatúj japán terepjáró
Motorja saját szegmensében rendkívül versenyképessé teszi a Toyota pickupját

Az extrém terepviszonyok között kifejezetten hasznos, hogy a Toyota Hilux azon kevés autók egyike, amelyek még mindig masszív alvázra épülnek. Emiatt hatásosan állnak ellen az erős csavaró erőhatásoknak. A jármű kényelmét és vezethetőségét tovább javítják a futómű és a szervokormány fejlesztései. A felfüggesztésben elöl és hátul is áthangolt lengéscsillapítók találhatók. Ez, valamint a laprugók megújult formája és az áttervezett bekötési pontok simább rugózást biztosítanak, miközben a talajegyenetlenségek vagy a kátyúk okozta ütések kevésbé érezhetők az utastérben.

Toyota Hilux utastér
Kényelmes ülések a pickup hátuljában

Legyőzhetetlen: az Invincible felszereltség

A Hilux-sorozat csúcsmodelljeként kínált, extrakabinos és duplakabinos kivitelben kapható Invincible modellváltozatot kifejezetten a kettős célú és a szabadidős használatra alakította ki a Toyota. Az Invincible változat alapja a High felszereltség, amit exkluzív műszeregység, illetve fekete metálfényezésű és feketére krómozott betétek egészítenek ki. Sőt még az intelligens kulcs kialakítása is egyedi. A duplakabinos kivitelben ‘tiszta kék’ fény világítja meg az első és hátsó ajtókárpitokat, és a különleges enteriőrt kéttónusú, perforált bőr üléskárpitok teszik teljessé.

Invincible felszereltség
A Hilux-kínálat csúcsán álló új ‘Invincible’ változat egyéni stílust és prémium szintű felszereltséget kínál

A japán terepjáró első tesztelője Fernando Alonso volt, aki úgy nyilatkozott: „Ez az autó még akkor is komfortos, ha egészen a végletekig meghajszoljuk. Azt hiszem, az új Toyota Hilux tényleg legyőzhetetlen lesz.”