Porsche 911 Turbo S: gyorsabban reagál a motorja, pörgősebb az erőforrás

A 911 Turbo S teljesen új erőforrásának alapját a 911 Carrera motorgenerációja szolgáltatja. Az egység teljesen átdolgozott töltőlevegő-hűtőrendszerrel rendelkezik; új, nagyobb változó geometriás turbófeltöltői szimmetrikus elrendezésben kaptak helyet a motornál és elektronikusan vezérelt wastegate szeleppel rendelkeznek. A piezo befecskendezők használata jelentősen javított a motorkarakterisztikán: a végeredmény egy gyorsabban reagáló, erősebb, nyomatékosabb, hatékonyabb és pörgősebb erőforrás.

911 turbo s 2
Történelmében először a Porsche 911 Turbo S vegyes méretű abroncsokon gurul

A Porsche 911 Turbo S új hathengeres motorjának levegőzéséről új szívórendszer gondoskodik. Például a korábban használt hűtőlevegő és töltőlevegő csatornák kiosztása megfordult: a hűtőlevegő egy része a karakteres oldalsó Turbo légbeömlőkön keresztül jut hátra. A hátsó légterelőkhöz került légszűrők előtt két kiegészítő külső légbeömlő is található. Így az új 911 Turbo S immár négy légbeömlőn keresztül szív még több levegőt még kisebb ellenállással, fokozva a motor hatékonyságát. A korábbinál nagyobb, két szimmetrikus, változó geometriás turbófeltöltő veszi át az eddigi egységek helyét, melyekben a kompresszor és a turbinakerekek ellenkező irányba forognak. A turbinakerekek átmérője öt milliméterrel 55 mm-re nőtt, miközben a 61 milliméteres kompresszorkerék három milliméterrel nagyobb. A wastegate szelepeket elektronikus léptetőmotor vezérli.

Hétköznapokon és versenypályán is megállja a helyét

A Porsche 911 Turbo S vezetési élmény, dinamika és sportosság tekintetében tökéletesen kiegyensúlyozott, harmonikus kialakítása tökéletesen alkalmassá teszi az új 911 Turbo S-t hétköznapi és versenypályás használatra is. Az új generáció lenyűgöző teljesítményét tökéletesen szemlélteti az álló helyzetből 200 km/h-ig történő gyorsulás, amely csupán 8,9 másodpercet vesz igénybe. Ezzel az új 911 Turbo S kereken egy másodperccel gyorsabb, mint elődje. A továbbfejlesztett Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtásnak köszönhetően jóval több nyomaték, akár 500 Nm is eljuthat az első kerekekhez. Az új generáció széria PASM futóműve is még sportosabb lett. A gyorsabb és precízebb lengéscsillapítás jelentős előnyöket hoz a menetdinamika tekintetében, fokozva a stabilitást, az úttartást, a kormányzási viselkedést és a kanyarsebességet.

911 turbo s modell
Álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsul 200 km/h-ig

A szélesebb légbeömlőkkel rendelkező új első lökhárító karakteres Turbo megjelenéssel rendelkezik. A kettős fényszóró modulok egyedi kialakítást, a széria LED mátrix fényszórók pedig sötét betéteket kapnak. Az áttervezett, pneumatikusan mozgatható első légterelő és a nagyobb hátsó légterelő 15 százalékkal nagyobb leszorító erőt biztosít. A még erőteljesebb hátsó az integrált légbeömlőkkel izgalmas kontrasztot képez a 911 Turbo S karcsú karosszériájával. Az új hátsót a tipikus Turbo stílusban készült, fekete magasfényű hátsó kipufogóvégek koronázzák meg.

A cikk a következő oldalon folytatódik.

1
2
3