peugeot kombi
Peugeot 305 (Fotó: PR)

Kevés autómárka neve forrt össze olyan szervesen a kombi karosszériaformával, mint a Peugeot-é. A történet mintegy hetven évvel ezelőtt indult, vége pedig a jelek szerint soha nem lesz. Olvass tovább a Peugeot-történelem felfedezéséhez! Ezt se hagyd ki: Visszafogott vadállat zöld rendszámmal – Jön a Peugeot 508 PSE

A Peugeot 203 megteremti a kombik világát

Amikor a Peugeot a második világháborút követően ismét beindította gyártóüzemeit, nem pusztán onnan folytatta, ahol évekkel korábban kényszerűen abbahagyta. Helyette előállt egy vadonatúj konstrukcióval: ez volt az önhordó karosszériás Peugeot 203, amely a bevezetése utáni öt évben egyedül képviselte a patinás autómárkát a piacon.

A vásárlók üdvözölték a modern vázszerkezetű családi autót, ám a technológiai finomságoknál nagyobbra értékelték az 1950-ben bemutatott kombi változatokat. A Commercial egy egyszerűbb kivitelű modell volt, gigantikus csomagtartóval, míg a Familiale második üléssora mögött egy harmadiknak is találtak helyet a tervezők. A takarékos, megbízható, jól manőverezhető, stabil értéktartású modell nem csak a hazai piacon vált a vásárlók egyik kedvencévé, Európa-szerte is jelentős sikereket aratott.

peugeot 203 kombi
Hagyományosan a képen látható 203-ast tekintjük a Peugeot kombik ősének, pedig már a típus elődjéből, a 202-esből is készült olyan változat, amelynél a csomagtartót nem választották le az utastértől

A Peugeot 203 Break modellpáros (a francia autós kultúrában máig ez a kombi általános elnevezése) hallatlan sikere ösztönözte arra a Peugeot-t, hogy a következő évtizedekben szinte az összes típusából készítsen kombi változatot. A modell közvetlen utódja, a Peugeot 204 pár évvel később, 1965 őszén kapta meg az ötajtós, nagy csomagterű változatot. A 204-es övvonalnál kitüremkedő hátfala maximális kapacitást tett lehetővé, nem mellékesen nagyon sikkes volt. Ezt követte a a megjelenésében és hangulatában egyaránt felsőbb kategóriásnak ható Peugeot 304-es, ami két modellgeneráción átívelve, több mint másfél évtizeden át biztosított praktikus megoldást a vásárolók számára. Eközben persze az eggyel, sőt, kettővel magasabb méretosztályokban is töretlenül hódítottak a Peugeot kombik. TIPP: Peugeot 2008 GT: a csúcsmodellt teszteltük, alig akartuk visszaadni

Az 1980-as évek elhozták a kombik fénykorát

A Peugeot 403 a márka első modern nagyautója volt, ami annak ellenére sem futott be komoly karriert, hogy ez volt az első típus, amelyből egymilliónál többet adtak el. 1960-tól gyártásba került ugyanis a nagyobb, modernebb, elegánsabb Peugeot 404, és ettől fogva a 403 csak olcsó belépőmodellként élt tovább a márka palettáján.

peugeot 505
Peugeot 505 kombi

A Peugeot kombik sokak szerint az ezt követő időszakban érték el fénykorukat. A 404 után következő 504-es, majd 505-ös hatalmas, 2900 mm-es tengelytávon nyugvó, emelt tetőlemezű Break kivitelei, illetve a három üléssoros, igényesebb Familiale verziók a kor hétköznapi luxusautójának számítottak. Éppúgy alkalmasak voltak hét vagy nyolc személy, mint (a két hátsó üléssort teljesen síkba döntve) terebélyes méretű rakomány szállítására. Tipp: 10 legendás film, amelyekben a Peugeot-k is főszerepet kaptak

1
2