Gyorsasági pályaversenyből láttunk már párat, de hogy egy párizsi épület tetején száguldozzanak az autók, az tényleg nem mindennapos. A CUPRA kitett magáért, rendezvényen a márka öt modellje és prototípusa emelte új magasságokba a versenyzői identitását. A gyorsasági verseny Párizsban a márka új nagykövetét is vendégül látta.
Frankfurtból Párizs tetejére
Mi is bemutattuk a CUPRA Tavascan tanulmányautóját – a négyajtós crossover modell a frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) mutatkozott be. Nevét egy, a Pireneusokban található faluról kapta, amely az őt körülvevő lélegzetelállító tájnak és környezetnek köszönhetően igazán különleges település. A koncepció álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre. 77 kWh kapacitású lítiumion akkumulátora elég energiát képes tárolni ahhoz, hogy az autó akár 450 kilométert is megtegyen.
Még ki sem hűlt a stand, a CUPRA Párizs felé vette útját, és egy nagyon különleges autós eseményen vett részt. A márka egy párizsi épület tetején rendezett be egy versenypályát! A Porte de Versailles-nál lévő Kiállítások Palotájának teteje volt a helyszíne a francia fővárosban megrendezett első gyorsasági pályaversenynek.
Gyorsasági verseny Párizsban Eiffel-toronnyal fűszerezve
Minden vendégnek lehetősége volt kipróbálnia a CUPRA Ateca 300 lóerejét, míg az egyedülálló és magával ragadó élményt az Eiffel-toronyra nyíló panoráma jelentette. Ezzel a rendezvénnyel a márka új magasságokba emelte versenyzői identitását. A kétnapos rendezvényen a márka öt modellje és prototípusa volt jelen – a Leon CUPRA, a CUPRA Ateca, a CUPRA e-Racer, valamint a CUPRA Formentor és a CUPRA Tavascan tanulmány autó. Ezúttal a márka új nagykövete, Mattias Ekström is tiszteletét tette.
Az ő integrálódását, mint CUPRA e-Racer nemrég jelentették be: a világ első teljesen elektromos túraautójának hivatalos versenyzője, és egyben a márka elektromos verseny stratégiájának vezetője lett.
A CUPRA sebessége minket is lenyűgözött: egy túraversenyautó és Tenke Tamás pilóta mutatta meg, milyen érzés több mint 200-zal száguldani a versenypályán. Igaz, talán más élmény volt, mint a gyorsasági verseny Párizsban, de így is emlékezetes marad.
Fotók: Porsche Hungaria