Miután megnéztük mit tud az Opel Crossland X, elhoztuk a nagytestvért is kipróbálni. Mindössze két napig volt a vendégünk egy Opel Grandland X, amelyet óriás SUV-ként emleget a gyártó, nem érdemtelenül. Mi azért más jelzőt is találtunk rá. Mutatjuk, mit láttunk, tapasztaltunk!
A formaterv igazán stílusosra sikerült
A SUV-ok még mindig fénykorukat élik, van már kicsi-közepes és gigantikus. Ha mondjuk rajzolunk egy egyenest és az egyik végére odatesszük a mini-SUV-nak tekinthető Suzuki Ignist, a másik végére pedig a Mercedes-Benz GLE-450-t, akkor az Opel Grandland X középen helyezkedik el. Nagyobb, mint egy Vitara, de a Kodiaq már megszorongatná. A Grandland X a maga 4,47 méteres hosszúságával és 1,60 méteres magasságával mégis feltűnő jelenség. A méret persze nem minden, hiszen a modell mit sem érne a stílusos egyedi formaterv nélkül, amely légiessé és barátságossá varázsolja a modellt.
Az Opel Grandland X tényleg egy tágas SUV
Nemcsak a megjelenésért lehet szeretni: utastere tágas, világos és praktikus. Elől nagy a lábtér és fejtér, de hátul sem kell kompromisszumokat kötni. Egy magasabb utas is kényelmesen elfér a vezető mögött, a hátsó sor középső ülése pedig teljes értékűnek tekinthető. A fejtér és válltér hátul is nagy, így ezzel az autóval akár egy külföldi nyaralást is bátran be lehet vállalni. A középső ülésből kihajtható egy pohártartós kis asztalka is, ami hosszú úton szintén nagyon jól jön, különösen akkor, ha gyerkőc utazik valamelyik hátsó ülésen.
A csomagtér kellően nagy, 514 literes, de az ülések lehajtásával akár 1652 literesre bővíthető. És egyáltalán nem elhanyagolandó tény, hogy a csomagtartó ajtaja akár lábbal is nyitható, zárása pedig az ajtó belső lapján található kapcsolóval végezhető el. Ezt a funkciót, amióta tudom, hogy létezik, imádom!
Dinamikus kocsi, de a váltókarral meggyűlt a bajom
A 120 lóerős (88 kW), 1560 köbcentiméteres motor dinamikusan mozgatja a Grandlandot és az automataváltó meglehetősen kényelmessé teszi a vezetést. Igaz, a váltókar és a fokozatok kiosztása egy kicsit kényelmetlen és nehezen megszokható. Talán a két nap volt kevés erre. Cserébe viszont a kézifék könnyedén, mindössze egy gombnyomással aktiválható. Ráadásul a gázpedál lenyomásával automatikusan „kiengedi magát a kézifék”, ami szintén egy hasznos funkció.
A Grandland X vezetése inkább terepjárós, mint személyautós és nemcsak az egyenes útszakaszokon, hanem a kanyarokban is stabilan irányítható. Rugózása is optimális, bár a kátyús szakaszokon néha túlságosan feszesnek és pattogósnak éreztem. Ez egy kicsit rontott az összképen. A parkolási asszisztens segítségével – ahogy ebben a kategóriában már megszokhattuk – gyerekjáték vele parkolni. A hátsó kamera felbontása nagyon jó és a szenzorok minden esetben megfelelően jelezték a közelben lévő akadályokat.
Biztonságból ötös
Összességében a Grandland X kellemes és komfortos vezetési élményt nyújt, ami többek között a megfelelő deréktámasszal ellátott vezetőülésnek, az egyszerűen és praktikusan kezelhető okoskormánynak és megfelelő pozícióban lévő könyöklőknek köszönhető. Tovább növeli a kényelmet az érintőképernyős multimédia rendszer és a digitális klíma. A sofőr munkáját pedig olyan vezetéstámogató asszisztensek segítik, mint például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy éppen a táblafelismerő asszisztens. Az utastérben pedig számos praktikus kiegészítő áll rendelkezésre, így például vezeték nélküli telefontöltés, az USB-telefontöltő, valamint a napellenzőkből kihajtható, megvilágított smink tükrök.
Biztonság terén is jelesre vizsgázott az Opel óriás SUV-ja, ugyanis az Euro NCAP tesztjén minden kategóriában – az utasok védelmére éppúgy, mint a gyalogosvédelemre és a biztonsági asszisztensekre – maximális értékelést kapott.
A dízel Grandland X több mint hétmillió forintba kerül, ezért az összegért viszont egy komfortos, tetszetős és dinamikus SUV-ot vihet haza a vásárló, amiben egy öttagú család is kényelmesen elfér. És ami talán a legfontosabb, hogy dizájnja unisex, de korántsem unalmas, ezért a család női és férfi tagjai is örömmel fogják vezetni.