Emlékeztek még az ország tortájára, amely az Őrség zöld aranya nevet viselte? Na, ez az autó pont olyan mint ez a finom krémes sütemény hófehér tejszínhabbal a tetején. Vajon édes élményeket hoz egy doboznyi autó a családba? Tesztünkből hamarosan kiderül.
Csinos doboz
Nem is kezdhettünk volna mással, mint a jellegzetes „doboz” formával. Van akit az ország tortájára, mást egy karácsonyi ajándékdobozra emlékeztet. Egy a lényeg: mindenkinek volt véleménye róla és ez jó, ez azt jelenti, hogy az érzelmekre is hat egy autó. A Ford jó érzékkel találta fejen a szöget: ha már egyszer doboz formát vesz alapul, akkor legyen végletekig kisarkítva, ne is akarjon áramvonalas versenyautónak tűnni, így konzisztens. Számomra öröm, hogy a Ford bevállalta, hogy klasszikus családi egyterűt alkot, amely a valaha volt egyik legpraktikusabb eszköz lehet akár egy nagyobb család „fuvarozására”.
Tér mindenek felett
Két hatalmas tolóajtó elhúzásával szállhatnak be az utazók a hátsó ülőhelyeikre. Praktikus megoldás, hogy szűk parkolóhelyen nem kell szélesre tárni az ajtót és rettegni, hogy a gyerkőc nekicsavarja a mellettünk álló autónak. A hátsó egészben nyíló óriási raktérajtó már kevésbé praktikus, mert jókora helyet kell a hátunk mögött hagyni, ha ki akarjuk nyitni. A jósághoz vezető út nehéz, de jutalmul egy 1188 literes csomagtér kacsint vissza ránk, amely nálunk egy teljes balatoni leköltözést abszolvált a csomagok mellett rollerrel, kismotorral és nádkerítéssel együtt!
A csomagtartó mellett a térkínálat is bőséges, nem létezik élettanilag olyan magas ember aki ezt a fejteret kitöltené, ha lakás lenne én simán „begalériáznám” 😊! Praktikus pakolórekesz van a sofőr feje felett, szokásos pohártatók mellett fedett pakolórekesz nincs, viszont számtalan apró tárgyat tudunk a csúszásmentes polcokra helyezni a műszerfalon.
Dicséretes, hogy a hátul ülők kényelmét is elektromos ablakemelők szolgálják, korábban csak elhúzható billenthető félmegoldások voltak erre. A sofőr pozíciója kartámasszal támogatva kivételes, a dobozos formavilág nagy előnye a tágasság mellett, hogy jól behatárolható és átlátható, nagy ablakai vannak.
A központi kijelző kellően gyors és modern, sajnos a klíma már csak digitális módon állítható, az is menüből, ami menetközben nem túl jó megoldás.
Kényelmes utazó
A kormány jó fogású, igazi jó „Fordos” vezethetőséget sejtet. Aztán felhörren az ezres, háromhengeres motor, kicsit olyan hangon mint amikor a nagymamám beizzította a pedálos varrógépét. Bemelegedve már jobb a helyzet, sőt a dinamizmusból sincs hiány, a 125 lóerő azért ott lakozik benne autópálya tempónál is magabiztosan halad. A 7 sebességes automata váltó viszonylag gyorsan kapcsolgat, nyugis családi utazóautónak sok csomaggal kiváló választás lehet. A fogyasztás azért megsínyli a doboz forma légellenállási jellegzetességeit, ezért kicsi motor ide vagy oda, 7-8 literes fogyasztással kell számolnunk tartós utazótempó mellett. Nem vészes ez sem, hiszen ez egy nagy családi egyterű.
Összegzés, árak
Összességében a Ford Tourneo Courier egy nagyon kedves jelenség, kevés ekkora méretű, jól pakolható családi egyterű maradt a piacon és akinek nem tetszik a motor hangja, rövidesen villanyhajtással is megvásárolhatja ezt a modellt. Az ára 9.906.000 Ft-tól indul a Trend felszereltséggel és manuális váltóval. A minden elérhető extrát tartalmazó Acitve kivitel az „őrség aranyához” hasonlító „csoda zöld” fényezéssel és tejszínhab tetővel 12.510.000 forintba kerül.